کد خبر : 15516
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
107 views

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

اجرای ۱۲۷ پروژه ساخت و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات مازندران

اجرای ۱۲۷ پروژه ساخت و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، از اجرای ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته وقف که در سالن جلسات شهید نوریان امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: وقف در اسلام و تبلیغ فرهنگ عاشورا و خدمت به جامعه، جایگاه بی‌نظیری دارد و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده مناسب شود.

وی با بیان اینکه بهترین نشانه تقوا، وقف و برای کسانی که می‌توانند وقف کنند وظیفه بر دوش آنها نهاده شده و این بهترین ارزش است تصریح کرد: کسانی که املاک وقفی را در اختیار دارند باید مراقب باشند چرا که جواب آن در روز قیامت سخت و دشوار خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف سبب برطرف‌شدن بسیاری از مسائل و نیازهای اجتماعی می‌شود، بر ترویج این سنت الهی تأکید کرد.

حیدری وقف را رویش سخاوت در بین انسان‌های نوع‌دوست عنوان کرد و ادامه داد: سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

این مسئول از اجرای امینانه نیات واقفین با هزینه ۳۰ میلیارد تومان در ۶ماهه امسال خبر داد و افزود: در طرح شمیم خدمت ۵۵۰ نفر در حوزه اشتغال در ۷۰ امامزاده شاخص توانمند شدند.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند هزار و ۵۵۰ بسته تحصیلی به میزان ۲ میلیارد تومان به این دانش‌آموزان اهدا شده است، گفت: در طرح قرار دوازدهم بیش از ۴ هزار و ۷۲۰ بسته با اعتبار ۵ میلیارد تومان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از صدور ۶ هزار و ۳۶ سند اجاره در استان خبر داد و افزود: ۴۸۰ پرونده مطروحه در محاکم قضائی تعیین‌تکلیف شد.

این مسئول تصریح کرد: ۸ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی تخصیص‌یافته است و در بخش امین موقوفات، حکم انتصاب ۱۲۰ نفر امین صادر شده است.

حیدری از اجرای ۲۷ پروژه مسکونی، تجاری و اداری خدماتی به مساحت ۲۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۵۳ پروژه باغی با مساحت ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ مترمربع با پیش‌بینی درآمد حدود ۱۵ میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای زارعت چوب در ۳۸ هکتار از سطح مستقلات بقاع متبرکه و موقوفات، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ۲۵۰ هکتار با کاشت برنج، گندم، سویا و کلزا در دست اجراست.

این مسئول از اجرای ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۷۵ طرح جامع با اعتبار ۲ میلیارد تومان برای بقاع متبرکه استان تهیه شده است.

حیدری با اشاره به مشارکت اوقاف استان در طرح نهضت ملی مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان در تهیه زمین و مشارکت ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد و کم‌برخوردار، گفت: تاکنون میزان مشارکت به مساحت ۴۸ هزار مترمربع باارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.