کد خبر : 15602
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
118 views

فرمانده سپاه کربلا عنوان کرد:

هویت‌بخشی به فضای شهری با جانمایی یادمان‌های شهدا

هویت‌بخشی به فضای شهری با جانمایی یادمان‌های شهدا
فرمانده سپاه کربلا گفت: فرهنگ استان آن‌قدر برجسته است که باید در فضای شهری به جانمایی یادمان‌های شهدا و مفاخر معنوی بپردازیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار سیاوش مسلمی در همایش شهرداران مازندران به میزبانی ایزدشهر با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: شهرداران برای اجرای کار در شهرها با مشکلات زیادی روبرو هستند که دلالت بر سختی کار دارد و در برنامه‌های مختلف در شهرها نیز شهرداران کمک‌کار اصلی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به نخستین کنگره سرداران شهید در استان افزود: یکی از اعضای تأثیرگذار در کنگره شهرداران بودند و یادواره شهدا با همکاری شهردارهای در سراسر استان اجرا می‌شود و انتظار داریم که در مهر ۱۴۰۳ برای دومین کنگره بزرگ سرداران شهید استان این مراسم فقط در مرکز استان متمرکز نشود.

فرمانده سپاه کربلا با قدردانی از استاندار مازندران بیان کرد: استاندار مازندران تشکیل ستاد کنگره سرداران شهید در شهرستان را به فرمانداران ابلاغ کرد و انتظار ما از شهرداران این است که به‌عنوان اعضای فعال در ستاد حضور داشته باشند.

مسلمی با اشاره به اینکه مازندران با تاریخی باعظمت و به‌عنوان دیار علویان باید نماد استانی در تابلوها و فضاسازی شهر آن وجود داشته باشد، یادآور شد: فرهنگ استانی آن‌قدر پربار و برجسته است که در فضای شهری به مفاخر معنوی آن بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران مفاخر مذهبی، فرهنگی، ادبی، علمی و… زیادی دارد؛ مانند شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله کوهستانی، علامه حسین‌زاده آملی و… که این مفاخر از سرمایه‌های استان هستند که باید به آن پرداخته شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به دومین کنگره سرداران شهید استان تأکید کرد: یکی از مسائل این کنگره فضاسازی شهری متناسب با این ایام است که در کل استان باید به آن توجه شود و در استان فضا، فضای شهدایی باشد.

مسلمی افزود: بخش دومی که در مجموعه کنگره پیگیری می‌کنیم بحث محتواست و کتاب‌هایی که باید نوشته شود که بین ۲۲ شهرستان این کتاب‌ها تقسیم شد و هر جایی که امکان دارد بتوانند کتاب بنویسند و دکتر مفید اسماعیلی به‌عنوان مسئول تدوین کتاب در این کنگره مشغول فعالیت هستند و در هر شهرستان برنامه‌ریزی برای شهدای شاخص، نشان و آرم، مؤلف کتاب و… در اختیار شهرستان است که شهرداران باید در تمام مراحل نظارت کامل داشته باشند و با یک برنامه در شهرستان خودشان از کتاب رونمایی کنند.

فرماندار شهرستان نور نیز در این همایش با قدردانی از شهرداران شهرهای شهرستان (ایزدشهر، رویان، چمستان، نور، بلده) اظهارکرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در حوزه شهرداران نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که شهرداران شهرستان نور همکاری کامل را در این راستا دارند.

بیژن پولادی گفت: فرمانداری باید بر اساس قوانین و مقررات حاکم تصمیم بگیرد که در نهایت در همه زمینه با شهرداران در شهرها همکاری داریم تا کارها سریع‌تر به مرحله اجرا برسد.

فرماندار شهرستان نور بیان کرد: شهرداران با همه مشکلات و هجمه‌های فراوان در حوزه‌های مختلف همیشه پای‌کار هستند و امیدواریم با وحدت قلوب و نگاه انقلابی، شهرداران در حوزه توسعه شهری فعالیت کنند.

پولادی افزود: شهرستان نور با ویژگی خاص دریا، جنگل، جلگه و کوهستان ظرفیت منحصربه‌فردی دارد که امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداران و مدیران به‌عنوان شهر توریستی، فضایی را با توسعه در شهرستان و اجرای زیرساخت‌ها مهیا کنیم که شرایط مناسبی برای مردم شهرستان و گردشگران فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.