کد خبر : 12252
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
134 views

فرمانده سپاه کربلا مازندران خبر داد:

احداث ۱۱۰۰ واحد مسکن محرومین طی‌سال‌جاری در مازندران

احداث ۱۱۰۰ واحد مسکن محرومین طی‌سال‌جاری در مازندران
فرمانده سپاه کربلا گفت: امسال هزار و ۱۰۰ واحد مسکن محرومین و ۲۵ پروژه به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار سیاوش مسلمی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی و رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در جمع اصحاب رسانه مازندران با اعلام اینکه ۵ هزار گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی مازندران ثبت شده است، گفت: ۲۵۰۰ گروه جهادی برای رزمایش جهادگران فاطمی به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند.

مسلمی به ۱۲ عرصه خدمت رسانی جهادگران به مردم، افزودم سپاه پشتیبان گروه‌های جهادی است و در عرصه خدمات رسانی هم ظرفیت های نهاد‌ها را به خط کرده تا جهادگران حمایت می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه کربلا در سال گذشته پرداخت و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده در حوزه محرومیت زدایی، عمرانی و آبرسانی و ساخت خانه محروم ۶۵۲ میلیارد تومان  است.

به گفته مسلمی، در حوزه مسکن محرومین شامل مسکن کمیته امداد، بهزیستی، نیازمندان و مسکن بخشی از مناطق محروم در چابهار  ۵۲۰ خانه با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان تحویل شد.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: ۲۳ پروژه راه روستایی شامل ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان، ۱۳ پروژه جاده بین مزارع شامل ۵۵ کیلومتر راه با اعتبار  ۲۱ میلیارد تومان،  ۱۹ مجتمع آبرسانی شامل آبرسانی به ۲۰۰ روستا  وتجهیز ۱۵ مجتمع و احداث ۷۴ مخزن آب تا الان با ۲۲۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مسلمی در بخش محرومیت زدایی به پل روستایی در مناطق صعب العبور هم اشاره کرد و گفت: ۵ پل بین راهی روستایی با اعتبار ۸ میلیارد تومان، ۴۵ پروژه جاده بین مزارع روستایی  با اعتبار ۳ میلیارد تومان، ۳ پروژه سالن ورزشی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، ساماندهی ۵۲۶ مزار شهدا با اعتبار ۱۰ میلیادر تومان و  ۱۵ واحد خانه عالم با اعتبار ۳ میلیارد تومان هم احداث شد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اقدامات در حوزه اشتغالزایی، اضافه کرد:۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی  با ۸ میلیارد تومان ساخته و تکمیل شد.

به گفته مسلمی  ۴۵ پروژه مدیریت بحران در بخش لایروبی رودخانه ها و ساخت دیوار حفاظتی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مسلمی به طرح آزمایشی لایروبی آبندان‌های مازندران هم اشاره کرد و گفت:از مجموع ۹۰۰ آبندان‌ مازندران، طرحی به قرارگاه امام حسین مجتبی (ع) مبنی بر لایروبی این آبندان‌ها ارسال شد که در سال گذشته ۵ پروژه آبندان با اعتبار ۶ میلیارد لایروبی و در سال آینده نیز این لایروبی‌ها ادامه دارد.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات پروژه‌های بسیج سازندگی سپاه کربلا در امسال هم اشاره کرد و افزود:۱۲۵۱ میلیارد تومان برآورد هزینه برای پروژه ها  در نظر گرفته شد.

مسلمی اضافه کرد: امسال  ۱۱۰۰ واحد مسکن محرومین و نیز  ۲۵ پروژه شامل ۱۱۰ کیلومتر جاده ساخته می شود.

به گفته سردار مسلمی، ۸۰ پروژه آبرسانی برای تامین آب شرب ۷۰۰ روستا، بااعتبار ۳۳۶ میلیارد تومان با همکاری و نظارت فنی آبفای استان امسال به بهره برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری جویبار با اعتبار ۱۲۵ میلیاردتومان که تا الان پیشرفت ۴۰ درصدی داشته، و نیز نیروگاه زباله سوز ساری که ساخت ابنیه آن بر عهده بسیج سازندگی سپاه کربلا با پیشرفت ۹۶ درصدی بوده در انتظار اعتبار برای تکمیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.