کد خبر : 16240
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
131 views

رئیس کل دادگستری مازندران عنوان کرد:

نظارت بر محاکم تجدیدنظر برای تعیین‌تکلیف پرونده‌های قضایی

نظارت بر محاکم تجدیدنظر برای تعیین‌تکلیف پرونده‌های قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: نظارت بر محاکم تجدیدنظر باید به طور مستمر صورت گیرد تا پرونده بلاتکلیف در شعبه‌ای نداشته باشیم.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان و قضات نمونه دادگستری استان مازندران ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های قضات دادگستری مازندران اظهارکرد: در روایتی از امام رضا(ع)، سه ویژگی رازداری، مدارا و صبوری از صفات مومن ذکر شده است؛ رازداری از ویژگی های خداوند، مدارا از ویژگی‌های پیامبران و صبر از ویژگی های ائمه معصومین است، آراسته شدن یکایک قضات و کارمندان دستگاه قضایی به این سه ویژگی به لحاظ ارتباط بامردم، ضروری است.

رئیس کل دادگستری مازندران بر حفظ اسرار مردم تاکید کرد و گفت: در روزگار کنونی  که بازار شایعه و دروغ پراکنی در اجتماع و فضای مجازی زیاد است، مکتون نمودن اسرارمراجعین وحفظ اطلاعات مندرج درپرونده ها از ضروریات است.

اکبری به اهمیت مدارا با مردم نیز اشاره و بیان کرد: همانطور که امام حسین (ع) فرمودند “مراجعه مردم به ما از نعمت های الهی است “. باید قدردان این نعمت باشیم و علیرغم فشار کاری و کثرت مراجعان با مدارا و سعه صدر با مردم برخورد کنیم.

وی افزود:صدقه، مصادیق، محاسن و برکات بسیار زیادی دارد، مدارا با مردم نیز از مصادیق صدقه محسوب می شود و اگر ازاین منظر نگاه کنیم مردم دار بودن و مردم دوستی،  موجب ازدیاد رزق و روزی، طول عمر و برکت در زندگی ما می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: فشار کاری نباید موجب ناشکیبایی قضات شود، با وجود همه سختی ها و مشقات، برخورد ما با مردم دردمندی که به ما مراجعه می کنند باید توام با صبوری و مهربانی باشد و رسیدگی به پرونده ها نیز باید با سرعت و دقت انجام شود تا حقوق مردم در اثر تعجیل یا تاخیر نامتعارف در رسیدگی ها ضایع نشود.

وی در پایان بر رسیدگی به پرونده‌های مهم، مسن و معوق تاکید کرد و گفت: نظارت بر محاکم به ویژه محاکم تجدیدنظر باید به طور مستمر صورت گیرد تا پرونده بلاتکلیف در شعبه ای نداشته باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از دو قاضی نمونه کشوری سیدنبی هاشمی رئیس شعبه ۱۷دادگاه تجدیدنظر استان و عباس قادی رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهرستان ساری تقدیر شد.

همچنین قضات بازنشسته نبی‌الله مسلمی پطرودی، محمد مدانلو جویباری، محمد جعفری، حجت‌الاسلام رمضان زارع، محمد حسن فتحی و حمید رحمانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.