کد خبر : 17801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
160 views

مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد:

تعیین‌تکلیف مابقی نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد

تعیین‌تکلیف مابقی نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امیرآباد تسریع و تسهیل می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز در نشست مشترکی که با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، رئیس اداره دامپزشکی بهشهر،دادستان بهشهر،رئیس بندر امیرآباد، رئیس استاندارد این شهرستان در بندر امیرآباد بهشهر برگزار شد، باقی مانده نهاده‌های دامی وارداتی ترخیص نشده از بندر امیرآباد تعیین‌تکلیف شد تا با دستور دادستان شهرستان بهشهر سرعت آن افزایش یابد.
حمزه آقاپورکاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر واردات نهاده دامی براساس نیاز به علوفه و نهاده‌های دامی در داخل کشور صورت می گیرد از این رو توجه به این مسئله ضروری است.
وی ادامه داد: در راستای حفظ سرمایه های دامی و ارتباط مستقیم نهاده و خوراک دام با افزایش تولیدات دامی در کشور و به تبع آن رشد اقتصادی حاصل از این تولیدات، می‌توان گفت که واردات نهاده دامی دارای اهمیت خاصی در اقتصاد کشور است.
آقاپورکاظمی افزود: این نهاده‌ها معمولا برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه های روغنی و .. هستند که نوع و میزان واردات نهاده دامی بر اساس سیاست‌های کلی کشور تعیین می‌شود تا پاسخگوی نیازها باشند.
مدیرکل دامپزشکی مازندران در حاشیه این نشست از افزایش ۱۹۳ درصدی تعداد صدور مجوز ترخیص نهاده هایی مانند جو، درت دامی، و کنجاله پنبه توسط دامپزشکی از بنادر سه گانه استان از ابتدای سال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان ترخیص این نهاده ها از ابتدا سال تا کنون ۲ میلیون ۶۸۴ هزار ۵۰۲ تن است این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل یک میلیون ۹۸۱ هزار ۳۶۷ تن بوده است که نشان از رشد ۳۵ درصدی وزن نهاده های ترخیص شده دارد.
وی ادامه داد: مجوز واردات و نظارت بهداشتی در سال جاری به تعداد ۹۳۶ مورد است که که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷۵ مجوز صادره شده ۲۴۰ درصد رشد داشته است همچنین در میزان این واردات نیز نسبت به سال گذشته شاهد ۱۷۷.۸ درصد رشد هستیم.
وی در پایان گفت: با تصمیمات گرفته شده برای ترخیص باقی مانده نهاده‌های دامی در بندر با دستور دادستان شهرستان بهشهر صورت گرفته و این امر با سرعت وسهولت بیشتری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.