کد خبر : 16770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
125 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بیمه‌ها به تعهدات خود به‌موقع عمل کنند

بیمه‌ها به تعهدات خود به‌موقع عمل کنند
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: عمل به تعهدات و جهاد تبیین در زمینه بیمه ضرورت دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی ظهر امروز در دیدار مدیران کل شرکت‌های بیمه استان، ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج و تسلیت آغاز ایام فاطمیه، اظهار کرد: بیمه یکی از ضروری‌ترین خدمات در دوره حاضر است، در کشورهای دیگر بیمه خیلی نقش مهمتری دارد اما در کشور ما هنوز وضعیت به شکلی نیست که بدون بیمه نتوانند زندگی کنند، از آنطرف شاید برخی‌ها توان پرداخت هزینه‌ها بیمه را نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه بیمه، افزود: مردم از اینکه همه چیز قابل بیمه شدن است شاید اطلاعی نداشته باشند، از این رو جهاد تبیین در زمینه بیمه ضرورت دارد که این نباید مختص یک هفته باشد در طول سال مناسبت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن برای اطلاع‌رسانی با استفاده از تمام ظرفیت رسانه‌ای و پیام‌رسانی بهره گرفت.

محمدی‌لائینی گفت: مسئولان اجرایی بعد از وقوع حادثه می‌خواهند مسئله را حل کنند که چنانچه فرد از قبل بیمه نشده باشد کاری نمی‌توان کرد، اینجا وعده و وعید داده می‌شود که شاید باعث بدنامی شود، پس مهم فرهنگ‌سازی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: بخشی از بدبینی یا زدگی نسبت به بیمه این است که این بیمه‌ها در انجام تعهدات خود خیلی وفادار نبوده و دنبال بهانه هستند که به یک شکلی مسئله را جمع کنند.

امام جمعه ساری خواستار انجام تعهد و ارائه توضیحات لازم در زمان عقد قراردادهای بیمه‌ای شد و گفت: بخشی از پیشرفت کار بیمه به انجام تعهدات به هنگام وقوع حوادث برمی‌گردد، نکته دیگر اینکه بیمه‌ها به‌گونه‌ای باشد که زیان‌ده نباشد، از این رو باید هزینه‌ها به شکلی که توانایی پرداخت توسط بیمه‌شونده و بیمه‌گر وجود داشته باشد اعلام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی در مواردی هزینه مناسب است اما طمع زیاد است؛ از این رو قناعت به سودهای حداقلی ضرورت دارد، گاهی دریافتی و تعرفه پزشکانی که با بیمه‌ها کار می کنند خیلی کم است، در نتیجه خدمات ناقص مانده و بیمار مجبور می‌شود در بیمارستان‌های خصوصی هزینه چند برابری تقبل کند.

وی بیان کرد: کار پرداخت هزینه جبرانی بیمه را نباید طولانی کنید، باید شیرین بوده و طوری باشد که به کام بیمه‌شونده بنشیند، تعرفه‌ها متناسب و بهینه‌ و انتظارات سود هم به اندازه کافی باشد تا صنعت بیمه در کشور و استان پیشرفت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.