کد خبر : 16889
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
124 views

استاندار مازندران:

خودکفایی کاغذ؛ تحقق مطالبه رهبری پس از ۲۶ سال/استقلال تولید کاغذ تحریر نتیجه ریل‌گذاری دولت سیزدهم بود

خودکفایی کاغذ؛ تحقق مطالبه رهبری پس از ۲۶ سال/استقلال تولید کاغذ تحریر نتیجه ریل‌گذاری دولت سیزدهم بود
استاندار مازندران با بیان اینکه امروز پس از ۲۶ سال از دستور مقام معظم رهبری برای خودکفایی در تولید کاغذ، این مطالبه رهبری محقق شده است؛ گفت: ریل‌گذاری دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ پس از دو سال نتیجه داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در آئین خودکفایی تولید کاغذ کتب درسی کشور در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: در این روز پرشور و پر محتوا باید از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران تقدیر کنیم که در سایه امنیت امروز در حال برگزاری جشن تولید و خودکفایی کاغذ کتب درسی هستیم.

وی افزود: در بحرانی که در سال های ۹۶ و ۹۷ در موضوع کاغذ در کشور رخ داد توجهی به بحث تولید نشد و تمرکز روی واردات رفت و به طور ریشه تولید کاغذ در کشور زده شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: زمانی که دولت، کاغذ را در لیست اقلام ضروری نیاز کشور قرار داد، دلالان دست به احتکار کاغذ زدند.

این مسئول ادامه داد: از شروع دولت سیزدهم که یکی از راهبردی‌ترین کارهای آن حل مسئله است بسیاری از مشکلات حل شد و بیش از ۹۷ واحد صنعتی راکد مسئله آنان حل و به چرخه تولید بازگشتند.

حسینی‌پور عنوان کرد: بر اساس همین سیاست، این مجموعه استراتژیک کشور که در مرحله فروپاشی کامل قرار گرفته بود با پای کار آمدن دولت، وزارت ارشاد، نمایندگان، بانک ملی و مسئولان ملی و استانی،  این شرکت اکنون به بزرگ‌ترین تولیدکننده کاغذ کشور مبدل شده است.

وی بیان کرد: من دست تک تک کارگران این شرکت را می‌بوسم که ۶ ماه حقوق نگرفتند اما دست از کار و تولید نکشیدند.

استاندار مازندران اعلام کرد: امروز پس از ۲۶ سال از دستور مقام معظم رهبری، این مطالبه رهبری محقق شده است.

حسینی‌پور تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مواد اولیه این شرکت، در جنگل‌های مازندران است و زراعت چوب یکی از سیاست‌های اصلی استان برای تامین نیاز چوبی استان است.

وی ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم، برای استقلال تولید کاغذ تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و تغییر مدیریتی رخ داده پس از دو سال نتیجه داد و این ریل‌گذاری دولت برای خودکفایی در تولید است.

استاندار مازندران متذکر شد: از تمام کسانی که در تولید کشور موثرند از مقام معظم رهبری که تولید را طی سالیان متمادی بر آن تأکید داشتند تا تک تک تولیدکنندگان و کارگران در خط مقدم تولید قدردانی می‌کنم و لذا اقدامات موثری در حوزه تولید داریم که کاغذ یکی از این موارد است.

#خودکفایی_کاغذ
#پیشرفت_مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.