کد خبر : 18059
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
132 views

استاندار مازندران:

تخصیص بالگرد ۱۰ میلیون دلاری اورژانس هوایی با دستور رئیس جمهور/ مازندران نیازمند ۵ فروند بالگرد است

تخصیص بالگرد ۱۰ میلیون دلاری اورژانس هوایی با دستور رئیس جمهور/ مازندران نیازمند ۵ فروند بالگرد است
استاندار مازندران گفت: با توجه به موقعیت مازندران این استان نیازمند پنج فروند بالگرد است که برای تحقق این مهم در حال پیگیری هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور ظهر امروز در هشتمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم آغاز بکار یک فروند بالگرد جدید برای خدمات اورژانسی در مازندران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بالگرد خدماتی اورژانس مازندران دچار آسیب شدید شد و از مدار خدمت‌رسانی خارج شد.

وی افزود: با توجه به آسیب‌دیدگی ۷۰ درصدی بالگرد قدیمی، امکان بازسازی آن وجود نداشت و تهیه بالگرد جدید در دستور کار قرار گرفت.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه با دستور ویژه رئیس جمهور یک بالگرد ۱۰ میلیون دلاری به مازندران اختصاص یافت افزود: این بالگرد فعالیت خود را در پهنه سرزمینی مازندران آغاز کرده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی مازندران اعم از دشت، کوهستان و جنگل به همراه سه هزار و ۶۰۰ روستا که در این استان جمعیت ساکن دارد فعالیت این بالگرد یک ضرورت مهم بود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه این بالگرد تنها بالگرد مالکیتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، ادامه داد: با توجه به موقعیت مازندران این استان نیازمند پنج بالگرد دیگر است که برای تحقق این مهم در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این بالگرد چند بالگرد اجاره‌ای دیگر هم خدمات اورژانسی مازندران را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه جاده‌های استان مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن در ایام تعطیلات پر ازدحام و شلوغ است، گفت: بالگرد اورژانس هوایی۱۱۵ در مناطقی که امکان عبور آمبولانس‌ها به دلیل ترافیک سنگین وجود ندارد می‌تواند با حضور در محل حادثه به راحتی مصدومین را جابجا کند.

فرهاد غلامی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان در ۳ محور کندوان، هراز و کیاسر مستقر هستند، افزود: با رایزنی‌های انجام شده به‌زودی آمبولانس دریایی ۱۱۵ نیز در استان راه‌اندازی می‌شود که مازندران پیشگام در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به توجه دولت سیزدهم به ارتقای حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و از اهمیت به تامین سلامت جامعه بعنوان اولویت نخست در این دولت اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جهت جایگزینی آمبولانس‌های فرسوده اورژانس‌های کشور خریداری شده است تا بتوان خدمات بهتر را به مردم ارایه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه آمبولانس سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس در استان مازندران خدمات ارائه می‌کنند، افزود: همکارانم در اورژانس پیش‌بیمارستانی شبانه روزی فعالیت و خدمات تخصصی را به جامعه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.