کد خبر : 19641
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۴
143 views

جاده مرگ همچنان جان می‌گیرد؛

ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل

ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
بهره‌برداری زودهنگام از سر ناچاری کمربندی جنوبی بابل باعث بروز مشکلاتی همچون تصادفات مکرر و نیمه‌کاره رها شدن این کنارگذر شود و همین باعث شد تا دوباره کام شیرین مردم این شهرستان شیرین نشده دوباره تلخ شود.


به گزارش تیتر شمال؛ کمربندی جنوبی بابل از جمله پروژه‌هايی بود که در سال ۱۳۸۵ به علت حجم بالای ترافیکی در این شهرستان کلنگ خورد اما متاسفانه به علت نبود اعتبارات کافی و همکاری نکردن پیمانکاران پروژه پس از ۱۳سال کش‌وقوس های فراوان بالاخره در فروردین ۱۳۹۶با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید تا بار ترافیکی این شهرستان را کاهش دهد.

اما متأسفانه بهره‌برداری زودهنگام و از سر ناچاری کمربندی باعث بروز مشکلاتی همچون تصادفات مکرر و نیمه‌کاره رها شدن این کنارگذر شود و همین باعث شد تا دوباره کام شیرین مردم این شهرستان شیرین نشده دوباره تلخ شود.

تا آنجا که آمار بالای تصادفات جاده‌ای در این کمربندی باعث شد تا مردمان محلی لقب جاده مرگ را به آن بدهند.

محمد هادی‌نژاد از جمله خانواده حادثه این جاده با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم جاده‌ای در این کمربندی اظهار کرد: متاسفانه جاده کمربندی از جمله جاده‌های پرخطر و حادثه‌خیز این شهرستان است که مسئولان مربوطه باید هرچه سریع‌تر فکری اساسی برای تصادف‌های مرگبار آنان بکنند.

وی نبود روشنایی کافی و نیمه‌کاره رها شدن این کمربندی را از جمله عوامل اصلی در تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از کمربندی جنوبی بابل از میان زمین‌های شالیزاری عبور می‌کند نیمه‌تمام ماندن برخی از طرح‌های این جاده برای بسیاری از کشاورزان و روستاییان مسیر دردسرساز شده است.

بازدیدهای مکرر معاونین وزیر راه و شهرسازی در چند سال گذشته هنوز نتوانست این کنارگذر حیاتی را که شاهراه ارتباطی بین شرق و غرب استان مازندران است را به بهره‌برداری برساند.

علی مرادی از جمله کامیون‌داران شهرستان بابل است؛ اظهار کرد: ای‌کاش به جای ۱۳ سال ۲۰ سال وقفه در افتتاح این کمربندی صورت می‌گرفت اما زمان افتتاح پروژه تکمیل در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به نبود زیرساخت‌های مورد نیاز جاده‌ای از جمله روشنایی افزود: متاسفانه در حال حاضر به علت نبود زیرساخت‌های لازم از جمله روشنایی و شانه خاکی و نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی مسیر برای بسیاری از کامیون‌داران ناآگاه به جاده سخت‌تر شد و حال در صورت عبور از جاده داخل شهری ماشين مورد نظر جریمه می‌شود.

ایمن‌سازی جاده‌ای از جمله مطالبات به حق مردم است

مدیرکل شرکت ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور با اشاره به اینکه ایمن‌سازی و زیرسازی و همچنین روشنایی کمربندی جنوبی بابل از مطالبات به حق مردم منطقه و حتی مسافران است اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مطالعات انجام گرفته ابتدا تقاطع‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمد پارسا تصریح کرد: یکی از اهداف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایمن‌سازی محور‌ها جهت تامین سلامت کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات جاده‌ای است که امید داریم با کمک و همکاری مسئولان شهرستانی و مشارکت مردمی تملک دارایی و تامین اعتبار این پروژه از اعتبار کلی راه‌وشهرسازی این پروژه در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

لزوم تکمیل و بازسازی کمربندی جنوبی 

فرماندار بابل با بیان اینکه شهرستان بابل از جمله شهرستان‌های پرجمعیت شمال کشور و در مرکز راه‌های مواصلاتی کندور شرق به غرب کشور است گفت: این کمربندی در کاهش حجم ترافیکی سنگین این شهرستان تاثیر بسزایی دارد که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

علی پیرفلک با بیان اینکه جان مردم جای چانه زدن ندارد تصریح کرد: حجم بالای تصادفات جاده‌ای در سال‌های اخیر برای همه ما تکلیف می‌کند که با تصمیم‌گیری‌های اصولی و صحیح در جهت کاهش تلفات انسانی تلاش کنیم تا باعث داغدار شدن خانواده‌ای نشویم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بدون تکمیل ابنیه و زیر ساخت‌های مناسب و همچنین نبود خط‌کشی استاندارد کمربندی جنوبی شهرستان بابل به علت فوریت موضوع در دستور کار افتتاح قرار گرفت که در حال حاضر برای رفاه حال شهروندان تکمیل و بازسازی این پروژه در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

پیرفلک ادامه داد: کمربندی جنوبی شهرستان ‌بابل جزء محورهای مواصلاتی مازندران در شمار شریان‌های مهم کشور قرار دارد، که شرق را به غرب کشور متصل می‌کند.

فرماندار بابل گفت: همه باید در تکمیل این ابنیه کوشا باشند و فرمانداری این شهرستان در صدر جدول کمک رسانی به این پروژه قرار دارد.

اعتبارات پروژه نباید قطره‌چکانی باشد 

حسن حسن‌نتاج منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم نیز  بیان کرد: در سال‌های گذشته به علت اعتبارات قطره‌چکانی به این استان بسیاری از پروژه‌های این استان طولانی و مورد فرسایشی قرار گرفته است که در حال حاضر از دولت سیزدهم تقاضا داریم که به منظور رفاه حال شهروندان این شهرستان پیگیری‌های مجدانه‌ای را در جهت بازکردن گره کمربندی جنوبی صورت بگیرد.

وی افزود: به علت نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای در سالهای گذشته جاده‌های این شهرستان ضعیف و گاهاً غیرقابل بهره‌بردای است که باید برای برای آن فکری شود.

مع الوصف، حال امید داریم که با پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته و اتحاد و همدلی ایجاد شده بین مسئولان شهرستانی بازسازی ورفع موانع این پروژه در دستور کار مسئولان امرقرار گرفته و به سرانجام مقصود برسد تا کام تلخ شهروندان این شهرستان این بار شیرین شود و موانع موجود باعث به تأخیر انداختن این کمربندی و ضرورت افتتاح آن نشود.

گزارش – صدیقه قربان‌نیا 

منبع: بلاغ مازندران

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.