کد خبر : 20500
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
107 views

خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم در مازندران

خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم در مازندران
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید تضمینی ۵۳ هزار تن گندم در استان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت:با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب برای برداشت گندم در استان مازندران در روز‌های گذشته شاهد استقبال کشاورزان از طرح خرید تضمینی گندم و تحویل بیش از ۵۳ هزار تن گندم در استان بودیم.

او افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده و درخواست جهاد کشاورزی در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار، بابل و آمل تاکنون ۱۸ مرکز خرید تضمینی در این شهرستان‌ها راه اندازی شد.

وفائی نژاد گفت: هم اکنون عملیات خرید تضمینی گندم با حضور نمایندگان اداره کل غله، جهاد و بانک کشاورزی در این مراکز در حال انجام است و با درخواست جهاد کشاورزی و آمادگی برداشت گندم در مناطق میان بند و بالادست کوهستانی، مراکز خرید تضمینی این مناطق نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه ۴۲ درصد گندم‌های تحویلی به مراکز خرید توسط کشاورازن شهرستان بهشهر صورت گرفته، افزود: کشاورزان گندم کار شهرستان بهشهر تاکنون بیش از ۲۲ هزار تن محصول خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دادند.

وفائی نژاد در خصوص موجودی استراتژیک گندم در استان، گفت: با توجه به خرید ۵۳ هزارتن گندم از کشاورزان مازندران، موجودی گندم در سیلو‌های استان در شرایط مناسبی قرار دارد و هم اکنون این رقم به مرز ۱۱۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: در سال جاری گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط دولت خریداری خواهد شد.

وفائی نژاد با تاکید بر ثبت به موقع اسناد تحویل محموله‌های گندم کشاورزان در مراکز خرید، گفت: به کارشناسان مراکز خرید تضمینی تاکید شده اسناد محموله‌های تحویلی را در سریع‌ترین زمان ممکن ثبت و به بانک ارسال نمایند تا کشاورزان استان با قرار گرفتن در صف سامانه کشوری پرداخت وجه گندم هرچه زودتر مطالبات خود را دریافت نمایند.

او همچنین از کشاورزان خواست: به منظور ثبت سریعتر اسناد تحویلی و دریافت به موقع وجه پرداختی توسط دولت، با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود اقدام به ثبت مشخصات و سطح زیرکشت محصول در سامانه پهنه بندی و نیز دریافت شماره حساب فعال از بانک کشاورزی نمایند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.