کد خبر : 20553
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
104 views

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه ساری:

نامزدها و طرفدارانشان حدود اخلاق را در انتخابات رعایت کنند

نامزدها و طرفدارانشان حدود اخلاق را در انتخابات رعایت کنند
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در تبلیغات انتخابات خود نامزدها و ستادهایشان اخلاق را رعایت کنند و یکدیگر را تخریب نکنند، گفت: انتخاب کسی که شعارهای انقلاب را زنده کند، مثل رئیسی باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: این امام بزرگوار فرمودند که هیچ فضیلتی به رتبه جهاد نمی‌رسد، در میان جهادها هم جهاد با نفس برتری دارد.

وی افزود: همچنین امام محمدباقر (ع) فرمودند که بر انجام فرائض صبر کنید، چرا که سخت است، حجاب، حلال خوردن، اقامه نماز و ..‌ سخت است، در برابر دشمن هم باید صبر اجتماعی داشته باشیم، دشمنی که ۴۵ سال در برابر ما جنگ‌ها و ترورها به وجود آورده، تروریست‌ها، داعشیان، مزدوران و منافقان را به جانمان انداخته باید تحمل کنیم و همچنين برای امامی که منتظرش هستیم باید صبر کنیم.
محمدی لائینی ضمن تذکراتی در بخش کشاورزی، از قطعی برق پنج ساعته کشاورزان و اینکه برخی از بذرهای گندم کم‌بازده بوده گلایه کرد و خواستار دادن مهلت در پرداخت مطالبه آب‌بهای آنان توسط آب منطقه‌ای و توجه به این مسائل توسط ریاست جهاد کشاورزی استان شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش رو بودن روز عید عارفان عید عرفه، گفت: خداوند فرمودند که دعا کارساز است، به‌خصوص فرج امام زمان (عج) ان‌شالله مهمترین خواسته ما در روز عرفه باشد.
خطیب جمعه ساری افزود: عید سعید قربان در پیش داریم، دهه ولایت و روز غدیر خم نیز پیش رو است، این مناسبت‌ها را تبریک عرض می‌کنيم و توصیه می‌کنیم که امسال از همه سال‌ها آئین تجلیل از غدیر باشکوه‌تر از قبل باشد، هم جشن‌های خیابانی و مواکب و هم مراسمات محفلی و خانگی باید داشته باشیم‌، ان‌شالله همه ما غدیری باشیم.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ایام تبلیغات انتخاباتی قرار داریم، گفت: هم در تبلیغات انتخابات باید اخلاق رعایت شود یعنی خود نامزدهای محترم و ستادهایشان اخلاق را رعایت کنند، یکدیگر را تخریب نکنند، از نظام و نکات مثبت بگویند، برنامه‌های خود را بگویند و هم در مناظره‌ها حد و حدود اخلاق رعایت شود، بالاخره انتخابات تمام می‌شود و تلخی‌ها و شیرینی‌ها می‌ماند، نباید کاری کنیم کام ملت تلخ شود، کاری کنیم شیرینی بماند.
این مسئول بیان کرد: همه مردم هم باید اخلاق را رعایت کنند، نه باید منافع مادی و حزبی ملاک نظر باشد و نه مسائل دیگر، بلکه باید شایستگی‌ها در نظر گرفته شود، غیر از این، ما مدیون آن انتخابی هستیم که انجام دادیم، ما انتخاب را باید حق خودمان و هم یک وظیفه و تکلیف بدانیم و حضور حداکثری داشته باشیم، مشارکت باید چشمگیر و بالا باشد و مکمل حماسه دیگری که در حماسه تشییع شهدای خدمت انجام دادید، باشد، انتخاب کسی که شعارهای انقلاب را زنده کند، مثل رئیسی باشد، تقوا، اخلاص، صبر و تحمل و کارآمدی داشته باشد.
وی با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری، اعلام کرد: شعار برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری کند، بنابراین شعار برائت از صهیونیست‌ها و آمريکا نباید محدود به خیمه حج باشد، همه باید فریاد تبری سر دهیم.
 محمدی‌لائینی گفت:  یکی از کارکردهای امامان از جمله امام محمدباقر (ع) این است که با جعلیات و دروغ هایی که یهود در کتب دینی و آئین ما به منظور تحقیر مسلمانان و تخریب دین اسلام وارد کردند مقابله نمودند، بعنوان مثال فردی از امام محمدباقر(ع) سوال کرد کعب الاحبار یهودی که دانشمندی بوده و به ظاهر مسلمان شده گفته است که کعبه هر روز به مسجدالاقصی سلام می‌کند نظرتان چیست؟ ایشان فرمودند: این دروغ است، هیچ مکانی افضل از کعبه نیست، اینها دروغ‌های یهودی‌ها و صهیونیست‌هاست که دین مسیحیت را هم با این دروغ‌ها تخریب کردند، ما مراتب تبری خودمان را از اسرائیلی‌ها در کنار تبری از آمریکا در حج فقرا یعنی جمعه اعلام می‌کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.