کد خبر : 20589
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
112 views

استاندار مازندران خبر داد:

بازیافت زباله‌های سنگین با کمک دانشگاه تهران

بازیافت زباله‌های سنگین با کمک دانشگاه تهران
استاندار مازندران گفت: دانشگاه تهران طرحی را برای بازیافت زباله‌های سنگین ارائه دادند که پیگیر آن در استان هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ یوسف نوری، استاندار مازندران در سفر یک روزه همراه با برخی مدیران کل استان و حضور نماینده مردم شهرستان نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار شهرستان نور و مسولان شهرستانی از پروژه‌های نیمه‌کاره بهداشتی، راه و شهرسازی، گلخانه و صنعتی شهرستان نور بازدید کرد.

یوسف نوری در حاشیه بازدید از سایت پسماند شهرستان نور در منطقه الیمالات اظهارکرد: مرکز مدیریت پسماند شهرستان نور از مراکز قابل قبول است که هر روز ۱۱۰ تا ۱۵۰ تن زباله وارد سایت می‌شود و چرخه کامل جداسازی، بازیافتی، تولید کود، تصفیه شیرابه با رعایت اصول زیست محیطی اجرا می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه درصد کمی از زباله‌ها که به عنوان زباله‌های سنگین در سایت قابل بازیافت نیست، دفن می‌شود می‌توان از آن در صنایع سیمان بهره برد که در این راستا دانشکده محیط زیست، دانشگاه تهران طرحی را ارائه دادند که پیگیر آن در استان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پساب تصفیه شده به مصرف زمین‌های کشاورزی می‌رسد، بیان‌کرد: مهمترین بخش مدیریتی پسماندها به بخش اول یعنی تفکیک زباله از مبدا برمی‌گردد که در این راستا باید کارهای فرهنگی صورت بگیرد تا خانواده‌ها از مبدا زباله‌های تر و خشک را جداسازی کنند.

نوری افزود: مدیریت پسماند شهرستان نور با رفع مشکلات می‌تواند سایت الگو در استان شود تا معضل مدیریت پسماندها در استان رفع شود.

وی در بازدید از گلخانه ۱۰ هکتاری فروزان فخر در روستای شهرک امام چمستان، خاطرنشان‌کرد: در حوزه کشاورزی و تولید گل‌های گلخانه‌ای زمینه برای تولید بیشتر و عرضه و فروش گل و گیاه به ویژه گل‌های آپارتمانی فراهم است و در سال جهش تولید و مشارکت مردمی باید صادرات محصولات کشاورزی به ویژه گل و گیاه گسترش پیدا کند.

استاندار مازندران با اشاره به مجوز برای پایانه صادرات افزود: ایجاد بازار فروش گل و گیاه در شهرستان‌ها و پایانه صادرات می‌تواند زمینه تولید و اشتغال بیشتر شود. نوری در بازدید از شرکت «عطاطب نوین» تولیدکننده البسه یکبار مصرف پزشکی در شهرک صنعتی چمستان، اظهارکرد: با توجه به بیمارستان‌های هلال احمر در خارج از کشور باید زمینه صادرات تولیدات این شرکت به خارج از کشور فراهم و بازار فروش محصولات این شرکت در شهرستان‌های استان و داخل کشور مهیا شود.

وی در خصوص اختلاف اوقاف و شهرک صنعتی چمستان تأکیدکرد: جلسه‌ای برای بررسی مشکل اوقاف و شهرک صنعتی برپا و مقرر شد منابع طبیعی و اوقاف جلسه‌ای را برای رفع مشکل شهرک صنعتی چمستان با رعایت حق اوقاف برگزار کنند.

استاندار مازندران در بازدید از پروژه بزرگترین برج مسکونی ایران، ادیمای نور، با همراهی مسئولان استانی، فیاضی نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار و مسئولان شهرستانی، اظهارکرد: شهرستان نور دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید برای فعال کردن این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

نوری با اشاره به اولویت پیگیری طرح‌های نیمه کاره افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار این طرح بومی است و کارهای هنری و فرهنگی مانند ساخت تندیس مشاهیر نور و مازندران، نقش برجسته تاریخ و تمدن چند هزار ساله ایران و … در این برج صورت می‌گیرد، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: با توجه به سال جهش تولید و مشارکت مردمی این پروژه نمادی از توانایی مهندسان، معماران و تمدن ایرانی است که امیدواریم در شهرستان نور ساخت واحدهای خدماتی و تولیدی برای افزایش تولید و اشتغالزایی توسط مایه‌گذاران را شاهد باشیم که سرمایه‌گذار این برج بزرگ کشور برای فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

استاندار مازندران و همراهان از پروژه پل غیر همسطح کمربندی رویان بازدید کردند که در حاشیه این بازدید عبدالرضا دادبود، سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران اظهارکرد: این پروژه به طول ۹ کیلومتر در سه بخش طراحی شد که بخش نخست از تقاطع امام رضا (ع) تا تقاطع معروف سایپا، بخش دوم از تقاطع سایپا تا تقاطع رویان که اجرایی شد و بخش سوم از تقاطع رویان تا تقاطع هند و مرز به طور تقریبی دو کیلومتر باقی مانده است.

گفتنی است پل روگذر تقاطع رویان به علت مشکل تملک زمین در ادامه کمربندی راکد ماند که با هزینه ۱۰۰۰ میلیاردی راهکارهای مختلفی پیشنهاد شد که استاندار مازندران با توجه به رفع مشکل این پروژه، دستور پیگیری و اجرای فوری این پروژه را صادر کرد.

استاندار مازندران از پروژه نیمه‌کاره بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور بازید و با بررسی مشکلات آن پیگیری و تکمیل این پروژه را به عنوان یکی از نیازهای مهم شهرستان ضروری دانست.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.