کد خبر : 21504
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۸
136 views

فرمانده سپاه کربلا خبر داد:

رونمایی از دیوار نگاره سردار مازندرانی در تهران

رونمایی از دیوار نگاره سردار مازندرانی در تهران
فرمانده سپاه کربلا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و شورای شهر دیوارنگاره سرلشکر شهید طوسی ۶ مردادماه در تهران رونمایی می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در جلسه یادواره ملی سرلشکر شهید محمد حسن طوسي که با حضور استاندار مازندران، معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان و رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای دیار علویان و نیز اعضای ستاد مرکزی و خانواده معظم این شهید والامقام برگزار شد با اشاره به اینکه سردار شهید طوسی از فرماندهان برجسته و شاخص اطلاعات و عملیات در دوران دفاع مقدس بوده که سرداران بزرگ جنگ با عنوان نابغه فاو از او یاد می‌کنند، اظهار کرد: هر ساله یادواره‌ای در راستای بزرگداشت این شهید عزیز برگزار می‌شود که امسال با توجه به اینکه دومین کنگره ملي شهداي سرافراز استان مازندران را پیش رو داریم، تصمیم گرفتیم یادواره‌ای در سطح ملی در راستای بزرگداشت مقام و مجاهدت‌های بی‌نظیر نابغه فاو را در برج میلاد تهران برگزار کنیم.

وی از نام‌گذاری خیابانی در تهران به نام سردار طوسی خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه شهرداری و شورای شهر پایتخت دیوارنگاره سرلشکر شهید طوسی ۶ مردادماه در تهران رونمایی می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا از حضور فرماندهان و مسئولان ارشد لشکری و کشوری در یادواره ملی شهید طوسی خبر داد و افزود: سرداران و مسئولان ارشد از جمله قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این آئین ملی سخنرانی خواهند کرد.

استاندار مازندران نیز با تسلیت ایام سوگواری آل‌الله نگاهی به نقش و رسالت بی‌نظیر حضرت زینب کبری سلام الله علیها در زنده نگه داشتن و جهاد تبیین درس‌ها و آموزه‌های قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام داشت و افزود: تعظیم و تکریم مقام شهدا خود یک جهاد بزرگ است.

یوسف نوری با بیان اینکه شهید طوسی به معنای واقعی یک نابغه جنگ بود افزود: رزمندگان واحد اطلاعت و عملیات از رزمندگان خاص دوران دفاع مقدس بودند.

استاندار مازندران ضمن صدور دستورات لازم به منظور تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌های تدوین شده در راستای تبیین شخصیت شهید طوسی تصریح کرد: همه شهرداران باید نسبت به اجرا دیورنگاره‌ای ویژه سرلشکر شهید طوسی اقدام کنند و یکی از بزرگراه مواصلاتی اصلی در شهرستان قائم‌شهر به نام این شهید نام‌گذاری خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از پیگیری‌ها و تلاش‌های فرمانده سپاه کربلا برای برگزاری یادواره ملی سردار شهید طوسي بیان کرد: یکی از وظایف ما این است که قهرمانان پرافتخار خود را با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه‌ها به خوبی به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم که اگر نبود پیگیری‌ها و دغدغه‌های فرمانده سپاه کربلا بی‌شک برگزاری این یادواره در این سطح امکان‌پذیر نبود.

عسکر مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا نیز در ادامه از برنامه‌ها و تولیدات فرهنگی و هنری تدوین شده در راستای تبیین و ترویج سیره شهید طوسی برای اقشار مختلف جامعه خبر داد و گفت: در راستای این یادواره ملی نگارش کتاب، تولید چهار سرود و چندین فیلم و مستند و نیز برنامه‌های مختلف تلويزيوني تدارک دیده شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.