کد خبر : 10525
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
155 views

استاندرا مازندران اعلام کرد:

افتتاح ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

افتتاح ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران
استاندار مازندران گفت: ۳۴۴ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان بصورت همزمان در استان به بهره‌برداری رسید. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در مراسم افتتاحيه همزمان۳۴۳ پروژه محرومیت زدایی به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان در مازندران که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بابل ضمن گرامیداشت ایام مبارکه دهه فجر اظهارداشت ؛خدا را شکر می کنیم که چهل و چهار سال پر افتخار برای انقلاب اسلامی ایران گذشته و این انقلاب نسل به نسل پیش رونده است. ما در این چهل و چهار سال علی‌رغم همه فرازها و فرودها و آسیب ها و چالش ها و علی رغم همه توطئه ها و مانع تراشی ها، قوی تر شده ایم و مرزهای راهبردی فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و تمدنی انقلاب اسلامی و ایران به تمام جهان گسترده تر شده است.

حسینی پور بیان داشت:روشن است که دشمنان و آنان که منافع خود را در نتیجه این تحول عظیم و انقلاب دینی در تهدید و مخاطره می دیدند، نتوانند آن را تحمّل کرده با تمام توان و به کارگیری همه امکانات خود و در عرصه های مختلف، بکوشند این حرکت را متوقف و یا تحت کنترل و مدیریّت کلی خود درآورند؛ به ویژه آنگاه که انقلاب اسلامی با پیروزی بر رژیم شاهنشاهی و سرنگون ساختن آن به تعریف، تثبیت و استقرار نظامی جدید با ماهیتی کاملاً دینی اقدام کرد و در عمل نه مدل های غربی و لیبرالیستی را مبنا و مستند نظام خود قرار داد باعث برانگیخته شدن خشم دشمنان گردیده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حادثه بزرگ قرن بیستم بود ه است که علاوه بر تحول بنیادین و فراگیر در ایران، بازتاب و دستاوردهای جهانی فراوانی داشت و با احیاء تفکر دینی بویژه در صحنه سیاست و جامعه و اداره زندگی بشری، بسیاری از تئوری ها و اصولی را که قطعی و خدشه ناپذیر معرفی شده بودندرا توانست احیا کند.

استاندار مازندران در بخشی دیگر از سخنانش به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این استان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط ۷درصد مردم این استان از نعمت برق برخوردار بوده اند و در حالیکه در حال حاضر ۴۸ پروژه برق در این استان در ایام مبارکه دهه فجر افتتاح شده است ودرحال حاضر ۹۶درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز برخوردار می باشند وهمچنین راه های ارتباطی در دورترین نقاط این استان قابل دسترسی می باشد که همه این امکانات به برکت انقلاب اسلامی می باشد.

حسینی پور با انتقاد از ضعف رسانه ای عملکرد ها اظهارداشت: دشمنان از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با طرح شایعه سازی و انتشار اخبار جعلی به دنبال تغییر افکار عمومی در جامعه ایران بوده است و در طی این سال ها همواره برپایه طرح شایعه، انتشار اخبار جعلی و فریب دهنده و القا مخاطبین به انزوال انقلاب اسلامی بوده است در حالی که دستاوردها و پیشرفت ها انقلاب اسلامی در این چهار دهه همواره در مسیر تعالی و پیشرفت بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۴ سال است که دشمن با در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌های خود در حال ترویج اخبار جعلی شایعات براندازنه و ترویج خشونت طلبی در ایران است تا با وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب این انقلاب را ضعیف جلوه دهد ومسئولان جمهوری اسلامی باید با روشنگری وتبیین درست از عملکرد های انقلاب اسلامی آن رابرای مردم ومخصوصا جوانان ونوجوانان بازگو کنند زیرا دشمنان به دنبال ناامید کردن مردم می باشند.

حسینی پور بیان داشت: در حال حاضر ۳۴۴پروژه خدماتی در دولت سیزدهم با اعتبار۱۰۰۰میلیارد تومان در جهت توانمندسازی روستاها و مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است تابتواند با متناسب سازی خدمات در جهت رفاه گام بردارد

استاندار مازندران در این مراسم یکی ازمولفه‌های مهم و کلیدی مرتبط با نقش وجایگاه روستا در توسعه کشور، اقتصاد روستایی با داشتن ظرفیت‌های اشتغال، رونق تولیدات روستایی، کشاورزی و موادغذایی دانست و افزود: توانمندسازی روستاها باید در دستور کار مسئولان استانی قرار بگیرد وباید تا سال آینده صنایع تبدیلی ومهندسی کشاورزی در روستاهای این استان فعال شود.

وی تصریح کرد: باید بستری به وجود آوریم که کشاورز و صاحبان مزارع به حضور مهندسان و تکنسین های کشاورزی و سایر دانش آموختگان مرتبط احساس نیاز کنند و آنها در همه مراحل تولید و نیز زنجیره از مزرعه تا خانه حضور داشته باشند. این حضور می تواند منافع تولید کننده را بیش از پیش افزایش یابد.

استاندار مازندران گفت :یکی از مهمترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت داخلی کشور است که باید در بخش کشاورزی دستاوردهای مناسبی داشته باشیم و به صادرات این بخش در جهت اقتصادي کردن روستاها گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.