کد خبر : 10981
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
100 views

نماینده استاندار مازندران در مبارزه با جنگل خواری تاکید کرد:

اراضی مهم و حیاتی مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود/ لزوم همگرایی تمامی دستگاه‌ها برای مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

اراضی مهم و حیاتی مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود/ لزوم همگرایی تمامی دستگاه‌ها برای مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز
نماینده ویژه استاندار مازندران در امور صیانت از اراضی، با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی برای مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند پیگیری و همگرایی تمامی دستگاه های ذیربط است.


به گزارش تیتر شمال؛ ناصر اکبرزاده در ستاد مبارزه با جنگل‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان آمل با اشاره به اینکه موضوع دارای اهمیت برای استان مازندران و مجموعه مدیریتی آن، حفظ منابع طبیعی این استان است، اظهار کرد: تعرضات امروز به منابع طبیعی و جنگل های مازندران، ناشی از برخوردهایی است که در دهه های گذشته با این موضوع صورت گرفت، اما امروز مردم می خواهند بدانند که ما در مبارزه با این امر چه کرده‌ایم.

اراضی مهم و حیاتی مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود
وی با بیان اینکه اراضی مهم و حیاتی برای مازندران نباید تبدیل به ویلا و ساختمان شود، تصریح کرد: این امر زمانی محقق می شود که ساخت و سازهای قبلی تعیین تکلیف و راهکارهای قانونی برای جلوگیری از آن تعیین شود.

باید نتایج ساخت و ساز غیرمجاز برای مردم روشن شود
نماینده ویژه استاندار مازندران در امور صیانت از اراضی، با اشاره به اینکه برخی مناطق در استان مازندران مانند بخش لاریجان و امامزاده عبدالله دارای ساخت و سازهایی هستند که باید تعیین تکلیف شده و نتایج آن برای مردم گزارش شود، تاکید کرد: مردم باید در این حوزه آگاهی های لازم را داشته باشند و در این زمینه هم الزامات قانونی را بدانند و هم نتایج ساخت و ساز غیرمجاز برایشان روشن شود.

اکبرزاده تاکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران نیازمند پیگیری و همگرایی تمامی دستگاه‌های ذیربط است و باید با جدیت از وجب به وجب اراضی مازندران به ویژه منابع طبیعی و جنگل های مازندران، حراست و حفاظت کنیم.

فرماندار آمل: در مبارزه نیاز به همراهی دستگاه‌های بالادستی است
سید عباس حسینی، فرماندار آمل نیز در سخنانی بر ضرورت توجه ملی و استانی به حوزه ساخت و ساز و نیز کمک به مدیران شهرستان در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: همگرایی دستگاه ها در این حوزه منجر به اتفاقات خوبی در حفظ زیست بوم و جغرافیای استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به الزامات و موارد قانونی دارد و در حیطه وظایف شهرستان نیست، بیان کرد: در مبارزه نیاز به کمک دستگاه های بالادستی است و در بسیاری موارد باید تکالیف قانونی روشن شده و دستگاه های شهرستانی در این زمینه اختیار تام داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.