کد خبر : 11517
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
133 views

استاندار مازندران:

ساماندهی سواحل دریای خزر در گرو تدوین قوانین مدون است

ساماندهی سواحل دریای خزر در گرو تدوین قوانین مدون است
استاندار مازندران گفت: ساماندهی سواحل مازندران برای پاسخگویی به نیازهای روز در این بخش در گرو تدوین قوانین مدون است.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی مدیریت فرهنگی و اجتماعی سواحل دریای خزر با حضور معاون وزیر کشور، استانداران و فرماندهان سپاه پاسداران استان های شمالی در سالن دفتر استانداری غرب مازندران افزود: قوانین موجود در بحث سواحل کاربردی نیست و در طول ۱.۵ سال گذشته باوجود اینکه نهادهای انقلابی در بحث سرمایه گذاری در سواحل این استان تلاش هایی داشتند اما بر اساس قانون موجود امکان سرمایه گذاری در این حوزه ممکن نبوده است.

وی اظهارداشت: بخشی از موارد سواحل مربوط به مسایل زیرساختی است که باید برای رفع این چالش ها تلاش کنیم.

استاندار مازندران، مباحث فرهنگی را بُعد دیگر دغدغه های سواحل برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور ما در این مورد با توجه به آموزه های اعتقادی و دینی با کشورهای دیگر متفاوت است و ما نمی توانیم در حوزه گردشگری سواحل آزادانه رفتار کنیم.

حسینی پور یادآور شد: در این رابطه باید نظام برنامه ریزی مشخصی وجود داشته باشد البته بخش خصوصی آمادگی دارد متناسب با شرایط موجود سرمایه گذاری هایی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در چند ماه گذشته دشمنان در کشور فتنه هایی ایجاد کردند بنابراین ضروری است در بحث سواحل باید برنامه مشخصی داشته باشیم.

حسینی پور ادامه داد: در طول ۱.۵ سال گذشته اقدامات زیاد فرهنگی در سواحل استان انجام شده که از جمله آن می توان به اجتماع انسانی بانوان چالوسی در سواحل این شهرستان اشاره کرد.

وی بر ضرورت انسجام بیشتر در بحث سواحل تاکید کرد و گفت: موضوع بعدی آمار بالای غرقی در دریا است که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

استاندار مازندران بیان کرد: در بیشتر برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پنج ساله برای استان های شمالی، صنعت گردشگری یکی از برنامه های مهم توسعه مد نظر بوده ولی متاسفانه در موضوع سواحل اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد جاذبه های گردشگری که زمینه توسعه مازندران را فراهم می کند مربوط به سواحل دریا که متاسفانه در ۴۴ سال گذشته نتوانستیم بهره چندانی از این ظرفیت ببریم این در حالی است که رئیس جمهور هدف‌گذاری هوشمندانه ای برای سواحل استان های شمالی داشته است.

استان مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل در ۱۵ شهرستان از ساری تا رامسر در غرب مازندران و استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان از چابکسر در شرق استان گرفته تا آستارا در غرب و استان گلستان افزون بر یکصد کیلومتر ساحل دارد که در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع شده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۸۰ درصد مسافران به مازندران برای استفاده از دریا به این استان سفر می کنند.

استان مازندران سالانه میزان میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.