کد خبر : 13451
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
119 views

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف پوشش ۳۰ درصدی در روستاهای مازندران

اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف پوشش ۳۰ درصدی در روستاهای مازندران
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در حوزه مبارزه با اعتیاد، رویکرد اصلی ما پیشگیری است، در کنار تشدید اقدامات مقابله‌ای اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها با هدف پوشش ۳۰ درصدی در دستور کار داریم.


به گزارش تیتر شمال؛ علی شیرازی پیش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نکوداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید بپذیریم که اعتیاد به هر نوع ماده مخدر برای سلامت جسم مضر بوده و معتادان برای رهایی از آن نباید به چالش و مشکلات بیشتری دچار شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اعتیاد را اولین آسیب اجتماعی کشور مطرح کردند، گفت: مبارزه با اعتیاد از موضوعات مورد تاکید قوای سه‌گانه است و کشور ما پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر است.

 شیرازی همچنین گفت: طبق بررسی‌ها در استان ۳۳ درصد افراد مبتلا به مواد مخدر مهارت “نه گفتن” را نداشتند و ۳۰درصد نیز گمان می‌کردند با یک بار مصرف آلوده مواد نمی‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران تصریح کرد: ۱۲۷ سازمان مردم‌نهاد و پنج کمیته مقابله، پیشگیری، درمان، حقوقی و فضای مجازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند.

وی با اشاره به جزئیاتی از رتبه مازندران در کل کشور در حوزه اعتیاد، بیان کرد: میانگین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کل کشور بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۵/۴ درصد اما این نرخ در مازندران ۲/۶ درصد است و در کل رتبه بیستم را داریم، نرخ شیوع مصرف در بین جمعیت دانش‌آموزی در کشور ۲/۱ درصد، این نرخ در استان مازندران ۱/۴ درصد، نرخ شیوع مصرف مخدر در حوزه جمعیت کارگری در کشور ۲۲/۳ درصد اما در مازندران ۲۱ درصد است.

شیرازی قاچاق موادمخدر را دومین تجارت پرسود در سطح جهان دانست و عنوان کرد: بالغ بر هزار و ۱۲۷ نوع انواع موادمخدر و روانگردان در سطح دنیا داریم، رویکرد اصلی ما پیشگیری است، تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد عرضه هم داریم از این رو باید به سوی کاهش تقاضا برویم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: در کنار تشدید اقدامات مقابله‌ای، افزایش ظرفیت در حوزه درمان، در حوزه دولتی ۲۰۰ نفر بوده که در یک سال اخیر به بیش از هزار نفر رسیده است‌، همچنین تفاهم‌نامه مرکز یاریگران زندگی با آموزش و پرورش با هدف پیشگیری، آگاهی‌بخشی و خودمراقبتی امضا شد، این مرکز ۲ هزار و ۶۰ مدرسه و کانون را تحت پوشش قرار داده است، همچنین اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاها با هدف پوشش ۳۰ درصدی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به وجود باورهای غلط و عدم شناختی که در بین جوانان و بانوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: موادمخدر در قالب مصرف قرص‌های کاهش وزن در مکان‌های زنانه همچون باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها مصرف می‌شود از این رو ما ناگزیر به توجه به حوزه پیشگیری هستیم و در این راستا با ۱۱ دستگاه تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

شیرازی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران، مسؤولان جهاد کشاورزی و غیره در دستور کار است، از مسؤولان می‌خواهیم هر نوع تحرک در حوزه مواد مخدر به مراجع ذیصلاح اطلاع بدهند تا با این افراد برخورد شود، هدف‌مان استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تقویت حوزه پیشگیری است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.