کد خبر : 13857
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
137 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

تقویت اقتصاد محلی در نوار ساحلی مازندران

تقویت اقتصاد محلی در نوار ساحلی مازندران
استاندار مازندران گفت: در ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی استان باید با ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه‌های مناسب، کسب و کار در سواحل را رونق دهیم.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور در جلسه سالم سازی سواحل و تفرجگاه‌های استان اظهار کرد: پس از آزادسازی سواحل استان دو بخش شامل آماده سازی زیر ساخت‌ها و ارایه خدمات بهتر به گردشگران در الویت قرار دارد.

وی از افزایش نقاط طرح‌های گردشگری در سواحل مازندران خبر داد و افزود: با حضور بخش خصوصی هم اکنون در ۲۰ نقطه سواحل استان طرح‌های گردشگری در حال آماده سازی است و پیش بینی می‌شود امسال این نقاط به ۳۵ منطقه افزایش یابد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مدت سرمایه گذاری در سواحل استان قابل افزایش است گفت: با توجه به مجوز‌های دریافت شده مدت سرمایه گذاری سرمایه گذاران در بخش گردشگری سواحل استان به شرط رعایت شاخصه‌ها و مفاد‌های قرارد بعد از ۵ سال هم قابل تمدید است.

به گفته حسینی پور طرح‌های سرمایه گذاری در زمین‌های ساحلی و شنی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ارایه بیشترین خدمات به مردم، منافع سرمایه گذار بخش خصوصی نیز تامین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی، زیرساختی و نجات غریق در حوزه سواحل استان رو به گسترش است ادامه داد: دشمن برای سواحل برنامه دارد و ما نیز باید با ارایه راهکار درست و اصولی با این ترفند دشمنان مقابله کنیم.

حسینی پور افزود: هنجارشکنی‌هایی که دشمنان امسال طراحی کرده اند سواحل را نشانه گرفته است و ما نیز وظیفه داریم با این توطئه آنان مقابله کنیم و یکی از مهم‌ترین کارها، تامین امنیت خانواده‌ها در سواحل است.

استاندار مازندران گفت: در ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی استان باید با ایجاد و راه اندازی نمایشگاه‌های مناسب، کسب و کار در سواحل را رونق دهیم.

حسینی پور افزود: اقتصاد محلی در تمام مناطقی که محل تجمع گردشگران و مسافران است باید در قالب برپایی نمایشگاه راه اندازی و تقویت شود تا فضای کسب و کار بهبود یابد و برای تحقق این امر در هر شهرستانی باید متناسب با فرهنگ و تمدن هر منطقه‌ای بومی سازی شود.

وی تاکید کرد: مسئولیت انجام کار‌های فرهنگی در سواحل مازندران بر عهده سپاه است و دستگاه‌های فرهنگی همه باید پای کار باشند.

استاندار مازندران، بر لزوم پاکسازی سواحل از زباله تاکید کرد و گفت: مسئولان و متولیان امر باید نسبت به پاکسازی سواحل برنامه ویژه و مدونی اتخاذ کنند، بگونه‌ای که فضای مازندران باید عاری از هرگونه زباله و متفاوت با دیگر مناطق کشور باشد.

وی به کاهش ۷۰ درصدی غرق شدگان، از ابتدای امسال تاکنون در آب‌های ساحلی استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد غرق شدگان در این مدت به ۴ نفر رسید.

حسینی پور از تجهیز ناجیان غریق استان به امکانات مورد نیاز خبرداد و گفت: حقوق ناجیان غریق نیز تاکنون پرداخت شده است و این در حالیست که سال‌های گذشته در پرداخت حقوق مشکل داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.