کد خبر : 15353
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
126 views

 استاندار مازندران خبر داد:

لغو روادید سفرهای گروهی با کشور روسیه/آماده لغو روادید با سایر کشورها هستیم

لغو روادید سفرهای گروهی با کشور روسیه/آماده لغو روادید با سایر کشورها هستیم
 استاندار مازندران گفت: لغو روادید سفرهای گروهی با کشور روسیه رقم خورده است و امیدواریم این اتفاق و مراوده فرهنگی با سایر کشورهای همسایه نیز رقم بخورد.


به گزارش تیتر شمال؛  سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در رویداد ملی گردشگری مازندران که در هتل میزبان بابلسر برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های استان مازندران، ظرفیت‌های انسانی این دیار به‌ویژه در عرصه‌های علمی و ورزشی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: استان مازندران یکی از محبوب‌ترین و سرسبزترین استان‌های کشور است که از شمال به خزر و از جنوب به سلسله جبال البرز متصل است که موقعیت جغرافیایی جذابی را رقم زده است.

این مسئول ادامه داد: این استان با مساحت بیش از ۲۳ هزار مترمربع با کشورهایی نظیر آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان و غیره همسایه است.

حسینی‌پور گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان وجود سه بندر راهبُردی است که وجه تمایز این استان با سایر استان‌های کشور را نشان می‌دهد که می‌تواند محل ترانزیت گردشگری دریایی باشد.

وی عنوان کرد: جنگل‌های حفاظت‌شده هیرکانی مازندران یکی دیگر از این ظرفیت‌ها است که مردم متمدن استان این جنگل را حفظ کرده‌اند.

استاندار مازندران عنوان کرد: فعالیت‌های کشاورزی و شیلات که یکی از مهم‌ترین منابع سرمایه‌گذاری است که می‌توانیم با تقویت گردشگری مسیر جدیدی را باز کنیم.

این مسئول افزود: پهنه‌های گردشگری مازندران عبور سه محور کم‌نظیر عبور و مرور کشور است که محور کندوان یکی از جاذبه‌های بسیار زیبا است که گردشگران به دلیل طبیعت خاص آن این مسیر را به‌جای پرواز انتخاب می‌کنند.

حسینی‌پور اذعان کرد: طبیعت بکر دماوند یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این استان است که در کنار محور هراز فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری است.

وی تأکید کرد: رتبه نخست تولید محصولات کشاورزی از آن مازندران است که تشکیل دهکده‌های کشاورزی از اقدامات پرجاذبه خواهد بود.

استاندار مازندران، عنوان کرد: به دنبال آشتی انسان و طبیعت هستیم که این ظرفیت و موهبت الهی در استان فراهم است.

این مسئول ادامه داد: مقام نخست تولید برنج و رتبه دوم مرکبات کشور را داریم که می‌تواند مقصد گردشگری مسافران خارجی به مازندران باشد.

حسینی‌پور عنوان کرد: هر کدام از جایگاه‌های ملی مازندران در تولید محصولات کشاورزی، باغی، گلخانه‌ای و آبزیان، می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

وی تصریح کرد: در مسیر سوادکوه، جذابیت‌های بالای گردشگری، خط ریلی منحصربه‌فرد را داریم که کمتر توانستیم از آن بهره ببریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های گردشگری، زیرساخت است که دو فرودگاه از سه فرودگاه استان دارای مجوز سفرهای بین‌المللی است.

این مسئول ادامه داد: ۷۷ مرکز علمی دانشگاهی در استان داریم که می‌تواند محل تعامل و مقصد گردشگری با کشورهای همسایه باشد.

حسینی‌پور اعلام کرد: اهداف کلی ما استفاده از ظرفیت گردشگری داخلی برای انسجام شاخصه‌های ملی است که این استان افتخار میزبانی از ۲۰ میلیون مسافر داخلی از اقوام‌های گوناگون کشور است.

وی افزود: افزایش سهم گردشگری خارجی، حفظ صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال، افزایش ارزش‌افزوده و بهره‌وری، صیانت از میراث‌فرهنگی و معنوی، حفظ تالاب‌ها به‌ویژه تالاب میان‌کاله، از دیگر اهداف ما است.

استاندار مازندران گفت: سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور دستور گردشگری میان‌کاله با عنوان طبیعت‌گردی صادر شد که در صدد تحقق عملی آن هستیم.

این مسئول ادامه داد: گردشگری سلامت از اولویت‌های ما است و این گردشگری جزو گردشگری‌های گران دنیا است که به دنبال رونق و توسعه آن در استان هستیم.

حسینی‌پور اعلام کرد: گذاری‌های خوبی در این حوزه با ورود سرمایه‌گذاران کشورهای عربی در حال انجام است که امیدواریم تا یک سال و نیم دیگر خبرهای خوبی را به مردم استان بدهیم.

وی گفت: ما هیچ‌گونه بهره‌ای از گردشگری دریایی نبرده‌ایم و به دنبال رونق و توسعه آن هستیم.

استاندار مازندران گفت: لغو روادید سفرهای گروهی با کشور روسیه رقم خورده است و امیدواریم این اتفاق و مراوده فرهنگی با سایر کشورهای همسایه نیز رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.