کد خبر : 15457
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
100 views

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۲۰ مهرماه

آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۲۰ مهرماه
مدیرکل شیلات مازندران از آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ۲۰ مهرماه خبر داد و گفت: تا شش ماه آینده ادامه خواهد داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ قاسم کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در جمع خبرنگاران، گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ۲۰ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

او افزود: ۵۴ شرکت تعاونی صیادی با جمعتی حدود ۴ هزار نفر در مازندران فعالیت می‌کنند که فراهم کردن شرایط امن برای صیادان قانونی یکی از وظایف شیلات است.

کریم زاده گفت: با توجه اینکه در آستانه فصل صید قرارداریم لازم است فرماند‌های یگان حفاظت شیلات با بررسی امکانات و تجهیزات آمادگی کامل را برای انجام وظایف حفظ و حراست از فعالیت‌های صید و صیادی اتخاذ کنند.

مدیرکل شیلات مازندران نظارت بر فعالیت صید و صیادی و تطابق آن با مجموعه قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی و برخورد با متخلفان قوانین مذکور را در حیطه وظایف یگان برشمرد.

او افزود: امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته با تعامل و همکاری خوب جامعه صیادی و نیز یگان حفاظت منابع آبزیان استان و شیلات بتوانیم با صید مطلوب جامعه صیادی بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه را تامین کنیم.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: صیادان مازندرانی پارسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، از دریای خزر صید کردند که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ان ۹۸ درصد بیشتر بود.

کریم زاده افزود: ارزش ریالی صید پارسال ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۴۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال قبل ۲۱۰ درصد رشد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.