کد خبر : 18451
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
129 views

مدیر عامل شرکت صدرا اعلام کرد:

سهم ناچیز دریای خزر در حمل ونقل دریایی کشورهای همسایه

سهم ناچیز دریای خزر در حمل ونقل دریایی کشورهای همسایه
مدیر عامل شرکت صدرا گفت: کشورهای همسایه برای اینکه به آبها گرم متصل شوند، بهترین مسیر را دریای خزر می دانند و سهم خزر در حمل و نقل دریایی کشورهای همسایه ناچیز است.


به گزارش تیتر شمال؛ منوچهر علیپور مدیر عامل شرکت صدرا در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: امروز مراسم لایروب هزار مترمکعبی که توسط ايران صدرا طراحی شده است.
وی افزود: این لایروب در بخش ipc  در کشور زراحی، تامین و ساخته می شود و لایروب خاصی است و برای اولین بار در کشور ساخته می شود.
مدیر عامل شرکت صدرا کشور یادآور شد: در کشور در بخش کشتی سازی ظرفیت خوبی در صدرا داریم و آمادگی داریم اگر کارفرمای دیگر اعتماد کند که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ۴ کشور را به ما سفارش داد و دو کشتی در حال ساخت است، برای ساخت شناور مشکی نداریم .
علیپور گفت: رهبری سیاست کلی اقتصاد دریامحور را ابلاع کردند و یکی از اقدامات ما همین لایروب است و ابزاری در راستای اقتصاد دریامحور است.
مدیر عامل شرکت صدرا یادآور شد:: سهم دریای خزر در حمل ونقل دریایی کشورهای همسایه ناچیز است.
وی افزود: دریای خزر دارای ظرفیت ۶ میلیون تن  بار در حمل و نقل است و سهم‌ایران زیر ۲۰۰ هزار تن است و ناچیز است و بقیه در اختیار کشورهای دیگ است و باید تعداد کشتی ها افزایش یافته و در کریدور شمال جنوب سهم داشته و بنادر شمالی در صادرات کالا نقطه اتصال باشند.

علیپور گفت: نقش آفرینی صدرا به کریدور شمال جنوب و سیاست کلی ابلاغیه رهبری مهم است و تلاش داریم تا با رفع برخی معضلات در این لخش نقش آفرین باشیم.

مدیر عامل شرکت صدرا اظهار کرد: در نرم افزار و سخت افزار جوان های فعال  باسواد و تحصیل کرده و شرکت های دانش بنیان فراوانی داریم و تلاش داریم تا با دانشگاه شریف و دیگر دانشگاه‌ها در بخش دریایی فعال شویم.

مدیر عامل صدرا اظهار کرد: ۴ میلیون یورو ارزش ارزی و ۷۵ میلیارد تومان ارزش ریالی این شناور است و اعتبار ۲۴ ماه در قرارداد تعهد شده‌است .

وی اظهار کرد: کشتی سازی زیرساخت گران قیمت است تا نیازهای کشور و صادرات برآورده شود.علیپور گفت: اگر کشوری در هر نقطه دنیا زیرساخت داشته و سفارش ساخت نداشته باشد، توسعه ندارد.

وی افزود: در گذشته اعتماد کمتری به کشتی ساز داخلی داشتند و چون‌پروژه بهنگام انجام نمی شد و کیفیت مطلوبی نداشت،  اعتماد نبود و عدم سفارش عمده مشکل ما در گذشته بود.

علیپور یادآورشد: کشورهای همسایه برای اینکه به آبها گرم متصل شوند، بهترین مسیر را دریای خزر می دانستند و اقتصادی بودن حمل و نقل و نیاز موجب شد که کارفرماها با ما قرارداد منعقد کنند که کشتی از کشورهای همسایه تعمیر کردیم و رضایت وجود داشت و همچنان متقاضی داریم.

مدیر عامل شرکت صدرا گفت: بازار دریایی در دریای خزر اقتصادی است و صدرا در بخش جنوبی دریای خزر زیرساخت هایی دارد که کشتی هایی با ۳ هزار و ۵۰۰ تن را برای ساخت در دستور کار داریم و تلاش داریم تا کشتی های جدیدتری با توجه به نیاز داخلی بسازیم و تعمیر کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.