کد خبر : 15653
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
122 views

امام جمعه موقت ساری:

فرهنگ مهدویت محور وحدت قرار گیرد/لزوم تبدیل مکان‌های مرتبط با وقف به قطب فرهنگی

فرهنگ مهدویت محور وحدت قرار گیرد/لزوم تبدیل مکان‌های مرتبط با وقف به قطب فرهنگی
امام جمعه موقت ساری با تأکید بر نهادینه‌شدن گفتمان پیامبر اکرم(ص)، وحدت بین همه مذاهب اسلامی را در گرو گفتمان پیامبر و در ادامه گفتمان مهدویت دانست و گفت: قرآن، پیامبر(ص) و منجی سه ضلع وحدت عالم بشریت است.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با قدردانی از عملکرد فرماندهی انتظامی استان، قرارگرفتن نام فرمانده انتظامی مازندران در فهرست تحریم دشمنان انقلاب را نتیجه عملکرد مثبت و تأثیرگذار فرماندهی انتظامی استان دانست و گفت: مردم از پلیس حمایت خواهند کرد و پلیس مقتدر را در همه حال در کنار خود خواهند دید.

وی با تأکید بر اینکه پلیس جامعه باید پلیسی در عصر انتظار باشد افزود: عدالت گری، امانت‌داری، رعایت و حفظ حقوق شهروندی باید همیشه در اولویت فعالیت نیروهای امنیتی کشور به‌ویژه نیروی انتظامی باشد.

امام‌جمعه موقت ساری با گرامیداشت هفته وقف، خواستار وقف برای امام حی و امام‌زمان (عج) شد و گفت: باید تلاش شود این حرکت انسانی و دینی در زمینه وقف برای امام‌زمان نیز تجلی پیدا کند.

نصوری با تأکید بر نهادینه‌شدن گفتمان پیامبر اکرم، وحدت بین همه مذاهب اسلامی را در گرو گفتمان پیامبر و در ادامه گفتمان مهدویت دانست و گفت: قرآن، پیامبر و منجی سه ضلع وحدت عالم بشریت است که برای پیروی آن، رسالت پیامبر اکرم باید پذیرش، اعمال، حمایت و اجرا شود.

امام موقت جمعه ساری در ادامه با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام با احیای جریان عاشورا، زمینه‌های بسترسازی برای ظهور را از همان زمان فراهم نموده است اجتماع عظیم اربعین را از نتایج همان زمینه‌سازی فرج امام عصر با روشنگری اهداف قیام عاشورایی دانست.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان باید روزبه‌روز بیشتر به قرآن و کلام الهی تکیه کنیم، یادآور شد: باید تکیه خود را به دستورات و بایدها و نبایدهای قرآن کریم بیشتر کنیم و با عمل به دستورات قرآن می‌توان اتحاد و همدلی و وفاق بین مسلمانان را افزایش داد.

امام‌جمعه موقت ساری باور به پیامبر گرامی اسلام را عامل دیگر وحدت بین مسلمانان برشمرد و گفت: یکی از بیشترین موضوعاتی که پیامبر اسلام درباره آن تمرکز کرده‌اند و بحث امامت بوده است و ۵۶۰ روایت در این زمینه وجود دارد.

نصوری با بیان اینکه ما مسلمانان باور قطعی نسبت به پیامبر گرامی اسلام و اطاعت از وی داریم، ادامه داد: دستورات پیامبر به‌عنوان یک نقشه راه برای رسیدن به تعالی و سعادت بشر باید موردتوجه قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه هفته وقف است و نسبت به دعوت وقف و هم نگهداری وقف اقدامات خوبی صورت‌گرفته است، تصریح کرد: لازم است مکان‌های مرتبط با وقف به قطب فرهنگی تبدیل شود و موضوع دیگر اینکه هیچ وقفی مربوط به امام‌زمان (عج) نیست که نیازمند فرهنگ‌سازی درست است و در زمینه جهاد با مال سنگ‌تمام بگذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه از ثبت ۳۱۲ وقف جدید در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری گفت: مازندران از استان‌های پیشرو در مقوله وقف است و در ساله‌ای اخیر ۱۶۷ موقوفه فقط در عرصه بهداشت، درمان و سلامت استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.