کد خبر : 14270
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
128 views

امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد:

ناکام ماندن سناریوی جدید دشمنان با حضور حماسی مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی

ناکام ماندن سناریوی جدید دشمنان  با حضور حماسی مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه «تحریم محرم» پرده جدیدی از سناریوی دشمن علیه ملت ایران بود؛ گفت: حضور گسترده مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تودهنی محکمی به استکبار بود.


به گزارش تیتر شمال؛  حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و رعایت شئونات الهی اظهار داشت: اگر انسان برنامه‌های زندگی خود را در چهار محور تعریف کند، مهندسی رفتار وی در مسیر تقوای الهی قرار می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه باید معیار زندگی انسان متکی بر قرآن و عترت باشد، گفت: کسانی که مقابل حضرت امام حسین (ع) ایستادند، به تکالیف قرآن و عترت عمل نکردند و مقابل حضرت قرار گرفتند.

این مسئول با عنوان اینکه معیار اصلی در زندگی انسان منتظر، با محوریت انسان عالم باشد، گفت: اگر انسان بتواند خود را ارتقا دهد باید به مقامی می‌رسد که خداوند و اولیای الهی را جلب می‌کند.

امام جمعه موقت ساری با اظهار اینکه نسل نو نسل تفکر و اندیشه است، تصریح کرد: باید جلوی انحرافات وبدعت ها را گرفت.

حجت الاسلام نصوری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید فضل الله نوری و روز حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: در نظام کرامت محوری انسان در مسیر تولید قرار می‌گیرد واین مسئله در مقابل مسیر پوچ گرایانه قرار دارد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار، صداقت و شجاعت را شاخصه خبرنگار ذکر کرد و گفت: تحلیل درست، واقع نگری و جریان سازی از دیگر خصوصیت‌ها است و مسئولان باید به امنیت شغلی خبرنگاران توجه کنند.

این مسئول از خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام اسلام یاد کرد و با اشاره به مسائل منابع طبیعی از مسئولان توجه ویژه به این مسئله را لازم دانست.

امام جمعه موقت ساری ضمن تشکر از هیات‌های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری دهه اول و دوم محرم، بیان کرد: امسال با وجود پرحجم ترین حملات، در سراسر شهرها و روستاهای کشورمان، شاهد پررونق ترین و پرشورترین سوگواری ها برای سالار شهیدان (ع) در دهه اول محرم بودیم.

وی تصریح کرد: دشمن در داخل و خارج با راه اندازی کمپین هایی همچون سیاه نپوشید، به حسینیه نروید، در هیئت ها دیده نشوید و نذری ندهید، به نام «تحریم محرم» پرده جدیدی از سناریوی آنها بر علیه ملت ایران بود که نتوانستند خدشه ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت (ع) ایجاد کنند.

حجت الاسلام نصوری تلاش، خدمت به جامعه و ایثار و از خودگذشتگی و وظیفه شناسی و مسئولیت شناسی را از شاخص های مسلمانان واقعی دانست و گفت: انسان های مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر همواره موفق و در بارگاه خداوند تبارک و تعالی سربلند هستند.

امام جمعه موقت ساری از حضور حماسی مردم مازندران در ایام سوگواری دهه اول ماه محرم قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تو دهنی محکمی به استکبار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.