کد خبر : 15828
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
150 views

نماینده ولی فقیه مازندران در خطبه نمازجمعه ساری:

«طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را به سقوط نزدیک کرد

«طوفان الاقصی» رژیم صهیونیستی را به سقوط نزدیک کرد
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به عملیات بزرگ طوفان الاقصی، گفت: فلسطینی‌ها با شجاعت در میدان حضور یافتند و شکست سنگینی را برای رژیم صهیونیستی رقم زدند.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) مرکز استان، اظهار کرد: به فرموده امیرالمؤمنین (ع) جهاد یکی از درب‌های بهشت است که این درب به روی افراد ویژه همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران گشوده شده و همچنین به‌روی مجاهدان فلسطینی که این روزها با جنگیدن با دشمن غاصب و ظالم در حال به‌پاکردن طوفان هستند گشوده شد.

وی با اشاره به تعبیر پیامبر اکرم (ص)، افزود: این جهاد در مقابل صهیونیست‌ها، داعشی‌ها و بعثی‌ها و غیره جهاد کوچک و اصغر است، جهاد با حرام، ناپاکی، زشتی و خواسته‌های درونی جهاد اکبر است که نیاز به تقوا و پرهیزگاری دارد.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: باوجود این همه توصیه به جهاد اکبر باز هم می‌بینیم برخی‌ها در زندگی به تقوا توجهی ندارند، راه را نشان دادند، یا نامه نمی‌خوانیم یا راه نمی‌دانیم، پس بیاییم به این سفارش مکرر اولیای دین یعنی رعایت تقوا و پرهیز از پیروی از هوای نفس توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: از مناسبت‌های پیش رو می‌توان به‌روز اسکان معلولان و سالمندان است که این قشر واقعاً نیاز به توجه دارند، اینها دررابطه‌با مسکن نیاز به مکانی مناسب دارند، روز جهانی نابینایان است، روز جهانی ریشه‌کنی فقر و روز جهانی غذا در پیش است که اگر غذا درست مدیریت شود، فقری نخواهند ماند.

امام‌جمعه ساری یادآور شد: دررابطه‌با غذا اولاً باید از اسراف دوری کنیم درحالی‌که دورریز زیاد داریم، میانگین مصرف سوخت، آب و برق و گاز ما از معدل دنیا بسیار بالاتر است و در بحث نگهداری غذا متاسفانه با ناکارآمدی برخی از مسئولان شاهد فاسدشدن غذاها در انبارها و بنادر هستیم.

این مسئول گفت: در هفته پست و دامپزشکی نیز قرار داریم، روز تربیت‌بدنی و ورزش هم یکی از مناسبت‌های هفته پیش رو است.

وی با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخیر، عنوان کرد: این باران‌ها هم همان غذا و روزی خداست، اینکه از این آب باران استفاده کرده و پس‌انداز می‌کنیم مهم است، پس‌انداز فقط مادی نیست، آب‌بندان‌های ما اگر لایروبی شوند سدها در زمستان پرآب می‌شوند و آب بلااستفاده به دریا نمی‌رود، اما معدل جمع‌آوری آب‌های روان در مازندران از میانگین کشوری پایین‌تر است، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید این موارد را جدی بگیرند ما هم‌بارها تذکر داده‌ایم.

محمدی‌لائینی تأکید کرد: در مقابل غاصب دو راهبرد وجود دارد، راهبرد اول صبر است که با زبان خوش همراه است که جواب نمی‌دهد، راهبرد دوم این است که با مقاومت پیش رفته و دشمن را از خانه بیرون کنند که با قیام و دست به شمشیر شدن همراه است که این روایت متعلق به قومی است که بعد از دوران پیامبری حضرت موسی (ع) روی کار آمدند که در سرزمین فلسطین عملی و با موفقیت همراه بود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در پایان بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران جریان فلسطین بعد از دوره‌هایی که داشت خاموش می‌شد دوباره جان گرفت و امروز در ادامه جریان مقاومت عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی بر پیکر غاصبان منحوس سرزمین فلسطین وارد کرد و منجر به شکست نظامی شد که رژیم صهیونیستی در مقابل دست به اقدامات رذیلانه و ناجوانمردانه‌ای همچون کشتار کودک و زن و غیرنظامیان و تحریم و محاصره کردن مسجدالاقصی زدند، باید به گوئیم که این عملیات اخیر کیان رژیم منحوس اسرائیل را بر باد خواهد داد، ما از این عملیات حمایت خواهیم کرد و بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از عملیات طوفانی، الاقصی شرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.