کد خبر : 19379
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
114 views

نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

تخلفات در ساخت‌وسازها نباید با جریمه تمام شود

تخلفات در ساخت‌وسازها نباید با جریمه تمام شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تخلفات در ساخت‌وسازها را نباید با جریمه تمام کرد، بدترین شکل حل یک مساله است؛ درحالی‌که باید اصول شهرسازی و تمام استانداردها را واقعا در ساری پیاده کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه امسال طی نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر ساری با تقدیر از خدمات شهرداری به‌مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی، اظهار کرد: مسافران زیادی طی ایام نوروزی وارد استان شدند که تلاش بسیاری در راستای ارائه خدمات به مسافران نوروزی صورت گرفت.
وی افزود: معضلاتی در سطح شهر ساری وجود دارد که برخی باقی‌مانده از گذشته بوده و برخی مشکلات هم روزمره است که نمی‌توانست معضلات مربوط به گذشته بوده و دست روی دست گذاشت و باید به‌عنوان‌ مشکل روز دیده شود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه انتظار داریم ساری به‌عنوان مرکز استان به‌عنوان الگو باشد، تصریح کرد: مرکز استان در مدیریت پارک‌ها، روان‌سازی ترافیک، مدیریت شهرداری و نیروها، حفط محیط‌زیست، فضای سبز و منابع‌طبیعی، برخورد با متجاوزان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در استفاده آب، برق، گاز و سوخت باید مرکز استان الگو باشد؛ چراکه بزرگ‌شدن متفاوت از بزرگی است.
محمدی لائینی با هشدار اینکه داریم طلای کثیف را دور می‌ریزیم، گفت: از همه نگران‌کننده‌تر اینکه حدود ۹۰ میلیارد تومان متحمل هزینه می‌شویم؛ درحالی‌که می‌تواند درآمدزایی به همراه داشته باشد.وی به وجود چند محله نسبتا آلوده در مرکز مازندران اشاره کرد و افزود: اسیب‌های این محلات باتوجه به ضعف مسائل بهداشتی مشکلات بسیاری درپی داشته است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ادامه اشتباه، خودش اشتباه بزرگ‌تر است، تصریح کرد: اگر اشتباه اجرای پروژه در زمان شما نبود ادامه این اشتباه در زمان شما بود که از خود اشتباه، خطایی بزرگ‌تر است و باید در این زمینه تصمیم جهادی گرفته شود.
محمدی لائینی با تذکر نسبت به ساخت‌وسازهای شهری، تصریح کرد: شهرداری معلول شهرسازی درست است، هرچه شهرسازی دچار مشکل شود، شهرداری هم دچار مشکل‌دارتر خواهد شد.
وی باید روند شهرسازی باید با مهندسی باشد، خاطرنشان کرد: اینکه چگونه باید مجوز داده شود و بعد از مجوز چگونه باید نظارت صورت گیرد و با تخلفات برخورد شود مهم است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه تخلفات در ساخت‌وسازها را نباید با جریمه تمام کرد، تصریح کرد: این بدترین شکل حل یک مساله است که با جریمه تمام شود و بقیه مسائل به حال خود رها کرد؛ درحالی‌که باید اصول شهرسازی و تمام استانداردها را واقعا در ساری پیاده کرد.
محمدی لائینی با بیان اینکه باید طرح‌های کلان را در دستور کار داشته باشیم، افزود: اینکه روزمره جلو برویم فایده‌ای نخواهد داشت.
وی در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری، اظهار کرد: مسوولان شهرستان باید ببینند در گذشته در سفر رئیس‌جمهور برای ساری چه تصمیماتی گرفته شد و همان مصوبات را پیگیری کنند و با سفر رئیس‌جمهور اعلام کنیم بخشی از مصوبات انجام نشده و از مسوولان گلایه‌مند هستیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید با متعرضان و متجاوزان شدیدا برخورد شود، تصریح کرد: همین پارک جنگلی شهید نوبخت با وجود فضای سبز از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.
محمدی لائینی یادآور شد: شهرستان ساری دارای مکان‌های میراثی خوبی است که باید بازسازی شود.
وی اظهار کرد: پیشنهاد ما لین است شهرداری ساری باتوجه به دارا بودن حدود ۵هزار نیرو اگر نمی‌تواند درآمدزایی کند، مولدسازی کند که در این صورت از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر از دقیقه دقیقه زمان برای خدمت به مردم استفاده کنند تا کارنامه خوبی داشته باشند، گفت: مردم خودشان فرد خادم را از غیرخادم تشخیص می‌دهند.محمدی لائینی در پایان از بصیرت و فهم مردم دیار علویان و حضور پرشور در مناسبت‌های انقلابی تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.