کد خبر : 16284
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
137 views

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد:

پرهیز از تصدی‌گری دستگاه‌ها و مردمی‌سازی رویکرد برنامه‌های هفته مازندران است

پرهیز از تصدی‌گری دستگاه‌ها و مردمی‌سازی رویکرد برنامه‌های هفته مازندران است
آهنگر گفت: راهبرد اصلی ما مردمی‌سازی برنامه‌های هفته مازندران امسال است و معتقدیم ماندگاری این هفته به نقش‌آفرینی حداکثری مردم بسته است تا این هویت دینی و بومی به نحو عالی حفظ و گرامی داشته شود.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت روز ملی مازندران در جمع خبرنگاران در سالن سلمان هراتی اظهار کرد: بیش از هزار و ۱۰۰ سال گذشته حکومت علویان در مازندران تشکیل شد که این مایه مباهات و افتخار این استان است.

وی افزود: ۱۴ آبان سالروز آغاز حکومت علویان در مازندران شد و این روز روز افتخار مردم مازندران است.

دبیر ستاد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: ۱۴ آبان سالروز پیوند عمیق مردم با ائمه اطهار شد.

این مسئول گفت: در سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور ۱۴ آبان در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز ملی مازندران درج شد.

آهنگر بیان کرد: می‌طلبد تا با تمام ظرفیت‌های موجود در ترویج معرفی فرهنگ و آیین‌های مازندران در راستای هویت بومی و دینی به نسل جوان استان، کوشا باشیم.

وی عنوان کرد: از ۱۳ آبان لغایت ۲۰ آبان برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته مازندران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد:«مازندران دیار نام‌آوران پاک آیین» شعار برنامه‌های هفته مازندران امسال است.

این مسئول افزود: برای روزهای هفته مازندران نیز هر یک شعار مجزایی انتخاب شده است که مازندران و ایستادگی و مقاومت، مازندران، تشیع و ولایت‌پذیری، مازندران، رسوم تعالی بخش و مازندران، شعر و ادب طبری تعدادی از این شعارها به فراخور هر روز است.

آهنگر تاکید کرد: کمیته‌های متعددی از جمله کمیته تولید محتوا و کمیته رسانه جهت پوشش و برنامه‌های متنوع این هفته در ستاد بزرگداشت هفته مازندران شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: راهبرد اصلی ما مردمی‌سازی برنامه‌های هفته مازندران امسال است و معتقدیم ماندگاری این هفته به نقش‌آفرینی حداکثری مردم بسته است تا این هویت دینی و بومی به نحو عالی حفظ و گرامی داشته شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته مازندران، گفت: تلاش شد تا در روزهای مختلف، برنامه‌های متعدد برگزار شود و برنامه‌های محوری ما ویژه برنامه لال شو رامسر، نمایشگاه صنایع دستی در تنکابن، برنامه محوری ویژه آغاز حکومت علویان در صالحان کجور نوشهر، برنامه پیک امید در مناطق محروم، اختتامیه جشنواره خزر در چالوس و آغاز جشنواره کئی‌پلا در ساری، تکریم استاد اسحاقی در بهشهر، برنامه فری شو در فریدونکنار، جشنواره تیسا پلا در میاندورود و جشن روز ملی مازندران در سوادکوه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد: تجلیل از نویسندگان و مولفان استان در بابلسر در هفدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

آهنگر اشاره کرد: در مجموع در تمامی روزهای هفته برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها به فراخور ظرفیت‌ها در تمامی شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی افزود: طی هفته مازندران ویژه‌برنامه بزرگداشت نیما یوشیج در یوش برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته مازندران، اعلام کرد: پرهیز از تصدی‌گری دستگاه‌ها و بسترسازی برای حضور مردم قطعا می‌تواند کمک شایانی به مردمی‌سازی برنامه‌های هفته مازندران کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: اگر می‌خواهد برنامه‌های هفته مازندران ماندگار بماند باید هفته مازندران به مسئله مردم مازندران مبدل شود.

آهنگر در پایان گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب استان رسانه‌ها هستند و شاید در تدوین برنامه‌های ویژه رسانه در این هفته کمی غفلت کرده باشیم و این امر به دغدغه‌مندی خود رسانه‌ها نیز باز می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.