کد خبر : 17399
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
140 views

مدیرکل ارشاد مازندران:

محرومیت برخی از شهرهای مازندران در برخوداری از اماکن فرهنگی و سینمایی

محرومیت برخی از شهرهای مازندران در برخوداری از اماکن فرهنگی و سینمایی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت احداث مجتمع‌های فرهنگی در برخی از شهرهای استان تاکید کرد و گفت:در برخی از شهرهای فاقد سینما هستیم.


به گزارش تیتر شمال؛ احسان آهنگر بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان سینمایی کشور به بیان ظرفیت‌های موجود حوزه سینما در استان پرداخت و افزود: در کنار این ظرفیت‌ها با چالش‌هایی هم مواجه هستیم که رفع این چالش‌ها مورد مطالبه هنرمندان و فعالان این عرصه است.

وی افزود: نوسازی سینماها و سالن‌های سینمایی استان از جمله مواردی است که مورد انتظار و مطالبه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای استان فاقد سینما و سالن سینمایی هستیم که احداث سینما در این شهرها یک ضرورت است.

این مسئول بر ضرورت احداث مجتمع‌های فرهنگی در برخی از شهرهای استان نظیر کلاردشت اشاره کرد و گفت: شهرهای مازندران علیرغم گردشگر پذیر بودن اما فاقد حداقل اماکن فرهنگی و سینمایی هستند که احداث مجتمع‌های فرهنگی در این شهرها به جد حس می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور نیز در این دیدار اعلام کرد: ما در حوزه تجهیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم اما در حوزه نوسازی کار باید توسط خود سینماها انجام گیرد.

محمد خزاعی افزود: ما در خصوص کمک به بخش دولتی با ممنوعیت مواجه هستیم.

رئيس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: سینما اگر نتواند اقتصاد داشته باشد اکران هم نخواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در تفاهم‌نامه امروز با استانداری، بخشی مورد تعهد ما و بخشی با استانداری است که پیگیری‌ها انجام شود می‌توانید بخشی از سینماها را در شهرهای استان، راه بیندازید.

خزاعی اعلام کرد: مشارکت شهرداری‌ها برای تامین زمین می‌تواند گام موثری برای احداث سالن‌های سینمایی باشد و این رویه در استان‌های کشور اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهید پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببرید و امروز ساخت یک سینما با ۳ سالن سینمایی ظرف مدت ۱۴ ماه امکان‌پذیر بوده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: رئیس جمهور در سفرهای استانی اعتبارات بسیار خوبی را برای احداث سالن‌های سینمایی اختصاص داده است و مازندران نیز باید از این ظرفیت در سفر پیش روی رئیس جمهور بهره ببرد.

خزاعی گفت: در خصوص در خواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مبنی بر احداث مجتمع‌های فرهنگی پیشنهاد بنده آن است که موارد مهم شناسایی و پیگیری‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت برای کسب میزبانی رویداد بین‌المللی خزر بسیار حایز اهمیت است و اگر این مهم حاصل شود میزبانی از این رویداد یک عملکرد فاخر خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: کسب بودجه از دستگاه‌های ارشد استانی برای برگزاری جشنواره وارش چندان سخت نیست و با برگزاری جلسه مشترک میان هنرمندان و استاندار مازندران قابل حل است و در این موضوع نکته مهم برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.