کد خبر : 16396
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
142 views

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد:

خرید تضمینی ۱۳۰۰ تُن سویا از کشاورزان مازندرانی

خرید تضمینی ۱۳۰۰ تُن سویا از کشاورزان مازندرانی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی سویا در استان تاکنون هزار و ۲۸۶ تُن سویا از کشاورزان خریداری شد.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفایی‌نژاد در بازدید از روند عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در مراکز خرید استان بر ضرورت دقت در فرایند خرید تضمینی از جمله هوادهی و جابجایی مناسب محصول خریداری شده به دلیل فسادپذیری محصول سویا تاکید کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه افزود: با گذشت دو هفته از زمان آغاز خرید تضمینی سویا در استان تاکنون هزار و ۲۸۶ تن از این محصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وفایی‌نژاد به قیمت خرید تضمینی محصول سویا از کشاورزان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

وی با تاکید به عوامل خرید تضمینی مستقر در مراکز خرید و لزوم دقت بیشتر در نمونه گیری از محصول تحویلی کشاورزان ، حفظ بیت‌المال و رعایت حقوق کشاورزان استان اظهار کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا هشت درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

مدیرکل غله استان مازندران از راه‌اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: هم اکنون خرید تضمینی سویا در ۹ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه ، بهشهر ، نکا ، میاندرود ، ساری و جویبار در حال انجام بوده و عوامل تشخیص و ذیحساب اداره کل غله ، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

این مسئول با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: ۴ هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول می باشد که طبق آمار و پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفایی‌نژاد در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست با توجه به فسادپذیری بالای محصول سویا به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت در زمانی که رطوبت محصول بالا است خودداری کرده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.