کد خبر : 17049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
111 views

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

به زودی ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید در جاده‌های بین‌شهری نصب می‌شود

به زودی ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید در جاده‌های بین‌شهری نصب می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از این استان به عنوان دبیرخانه منطقه شمال و شمال شرق در مرکز مدیریت راههای کشور یاد کرد و گفت: به زودی 56 سامانه نظارت تصویری جدید در جاده‌های بین‌شهری منطقه یاد شده نصب می گردد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن جهانیان در جمع خبرنگاران گفت: در آینده ای نزدیک ۱۰۸ سامانه نظارت تصویری موجود با دوربین های جدید در استان های مازندران ، تهران ، البرز ، گلستان و خراسان شمالی ارتقا می یابد و تعداد ۵۶ سامانه نظارت تصویری جدید نیز نصب و به بهره برداری می رسدکه با نصب این سامانه ها تعداد کل سامانه های نظارت تصویری منطقه به ۲۸۰ سامانه می رسد.

وی تصریح نمود: این سامانه ها نقش بسیار موثری در ارتقا خدمت رسانی به کاربران جاده ای به ویژه در عملیات راهداری زمستانی دارد.

جهانیان ادامه داد: سایر نهاد های خدمت رسان جاده ای از جمله پلیس راه ، هلال احمر ، اداره کل مدیریت بحران استانداری و نهاد های انتظامی نیز از تصاویر سامانه های نظارت تصویری در جهت انجام ماموریت های خود بهره مند می گردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان ساخت: با توجه به اهمیت نظارت و رصد بر خط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های برون شهری ، دوربین‌های جدید نظارت‌تصویری در نقاط مهم نظیر گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی، نقاط پرحادثه نصب می‌شوند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی را ضروری دانست و افزود: مرکز مدیریت راه‌های کشور به عنوان متولی نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، به جهت استفاده از فناوری‌های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی و کاهش هزینه‌ها، نصب دوربین‌های نظارتی در محورهای فرعی، نصب سامانه‌ تصویربرداری ثابت با قابلیت ارسال تصاویر و امکان برداشت اطلاعات تردد، دما و رطوبت را نیز در برنامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.