کد خبر : 1829
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
154 views

بابایی: سد فینسک احداث نمی‌شود/ مخالف تامین نیازمندی‌های آب شرب مردم سمنان نیستیم

بابایی: سد فینسک احداث نمی‌شود/ مخالف تامین نیازمندی‌های آب شرب مردم سمنان نیستیم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات بنده درباره عدم احداث سد فینسک به استناد تحقیقات انجام شده در وزارت نیرو بوده و سد فینسک احداث نمی‌شود. به گزارش تیتر شمال؛ علی بابایی‌کارنامی  در ارتباط با اظهارات ضد و نقیض درباره احداث سد فینسک، اظهار کرد: آنچه را که توسط بنده

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: اظهارات بنده درباره عدم احداث سد فینسک به استناد تحقیقات انجام شده در وزارت نیرو بوده و سد فینسک احداث نمی‌شود.

به گزارش تیتر شمال؛ علی بابایی‌کارنامی  در ارتباط با اظهارات ضد و نقیض درباره احداث سد فینسک، اظهار کرد: آنچه را که توسط بنده و مجمع نمایندگان مازندران مطرح شده براساس واقعیت‌ها است.

وی با اعلام اینکه وزارت نیرو که متولی اجرای سد فیسنک است، نسبت به توقف اجرای این سد اقدام کرده است،گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان مازندران به ریاست ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وزیر نیرو به طور رسمی نه بر اساس احساس بلکه بر پایه گزارشی که مهندسی ارزشی شرکت مهاب قدس تهیه کرده اعلام شده که سد فینسک احداث نمی‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود درباره اظهارات نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در ارتباط با سد فینسک،گفت: قطع به یقین گلرو نماینده مردم این منطقه از کشور است و  براساس وظایف و تعهدی که به مردم این استان داده باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

بابایی‌کارنامی خاطر نشان کرد: بنده به استناد مطالب مطرح شده در مجلس و گزارش شرکت مهاب قدس که توسط وزیر نیرو منتشر شده نسبت به احداث نشدن سد فینسک اظهارنظر کردم.

وی ادامه داد: شرکت مهاب قدس حدود ۶ ماه قبل در کمیسیون کشاورزی با حضور دستگاه‌های نظارتی بررسی دقیقی نسبت به معایب و فوائد احداث سد فیسنک داشته باشد و نتیجه آن هم توسط وزیر نیرو اعلام شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد از گزارش‌های تهیه شده شرکت مهاب قدس، گفت: در همین گزارش بحث تامین آب شرب استان سمنان نیز مطرح است که یکی از گزینه‌ها انتقال آب از سد شهید رجائی یا احداث آب بندان در مسیرهای مختلف است.

وی اضافه کرد: انتقال ۶ میلیون متر مکعب که در گزارش شرکت مهاب قدس تهیه شده مورد نیاز مردم سمنان است و ما هم مخالفتی نداریم.

بابایی خاطر نشان کرد: مخالفت با احداث سد فینسک نه تنها از جانب نمایندگان مردم ساری و میاندورود، بلکه مخالفان جدی در وزارت نیرو دارد.

وی درباره بحث انتخاب استاندار برای مازندران و جلسه مجمع نمایندگان در  این ارتباط، گفت: سخنگوی در این زمینه انتخاب شده و مقرر شد که در این ارتباط غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه آخرین اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد.

گفتنی است، با احداث سد فینسک حدود ۱۳ میلیون متر مکعب آب از چرخه تامین آب مورد نیاز مرکز مازندران خارج می‌شود و براساس آن مشکلات زیست محیطی جدی نیز برای استان ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.