کد خبر : 2034
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
121 views

۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس در گفت و گو با ایرنا آمار جمعیتی را که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفری بالای ۱۸ سال استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش تیتر شمال؛ دکتر قاسم اویس در گفت و گو با ایرنا آمار جمعیتی را که هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، ۶۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی با اعلام این که بیش از ۳۲۰ هزار نفر هم تاکنون دز نخست واکسن کرونا را دریافت داشته اند ، گفت : در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران تزریق شده است.

اویس از مازندران به عنوان استان پیشتاز در تزریق واکسن کرونا نام برد و افزود : در مجموع تاکنون ۴۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال مازندران دستکم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند در حالی که میانگین کشوری کمتر از ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون جامعه هدف در مازندران با همکاری مسئولان امر به خوبی در حال انجام است ، گفت : در هفته گذشته ۳۳۳ هزار دُز واکسن وارد استان شد که به صورت برنامه ریزی شده به گروه های هدف تزریق می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از واکسیناسیون تمامی معلمان مدارس و استادان دانشگاه در استان خبر داد و افزود : تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان استان هم واکسن کرونا دریافت کرده اند.

اویس از تداوم واکسینه کردن دانشجویان در مازندران همزمان با سراسر کشور به عنوان یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی نام برد و گفت : دانشجویان می توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی و کارت ملی به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون محل اقامت خود مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اضافه کرد : امکان حضور دانشجویان در کلاس‌های درس زمانی امکان‌پذیر است که حداقل ۸۰ درصد دانشجویان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در غیر این صورت امکان بازگشایی دانشگاه‌ها غیرکارشناسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : سهمیه خاص برای واکسن کرونا دانشجویان در نظر گرفته نشده است و دانشجویان همانند دیگر اقشار جامعه تنها با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد قربانیان موج پنجم کرونا در مازندران پس از ۵۷ روز، روز گذشته یک رقمی شد و به هفت نفر رسید. مجموع بستری شدگان کرونایی هم با کاهش ۱۱ نفره نسبت به روز گذشته به ۹۲۷ نفر رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.