کد خبر : 4960
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
107 views

انتقاد معاون استاندار از وابستگی شهرداری‌های مازندران به درآمد تخلفات ساختمانی

انتقاد معاون استاندار از وابستگی شهرداری‌های مازندران به درآمد تخلفات ساختمانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از وابستگی زیاد شهرداری‌های استان به درآمدهای ناشی از تخلفات ساختمانی انتقاد کرد و گفت: شهرداران مازندران از این پس از اتکای زیاد به منابع درآمدی تورم‌زا مانند دریافت سالانه انواع عوارض از شهروندان بپرهیزند. به گزارش تیتر شمال؛ رضا علیخانی روز یکشنبه در همایش شهرداران استان مازندران در ساری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از وابستگی زیاد شهرداری‌های استان به درآمدهای ناشی از تخلفات ساختمانی انتقاد کرد و گفت: شهرداران مازندران از این پس از اتکای زیاد به منابع درآمدی تورم‌زا مانند دریافت سالانه انواع عوارض از شهروندان بپرهیزند.


به گزارش تیتر شمال؛ رضا علیخانی روز یکشنبه در همایش شهرداران استان مازندران در ساری افزود : در سال‌های گذشته حصول درآمدهای شهرداری‌ها از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ و پنج و همچنین صدور برگه عوارض در استان افزایش چشمگیری داشته که این منابع به هیچ عنوان پایدار نیست و توجه به این منابع درآمدی، شهرداری‌ها را بی‌تحرک می‌کند.

وی ادامه داد: ورود پرونده‌های ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ در مازندران یک چالش اساسی است و درآمدی که از این کمیسیون وصول می‌شود قابل اتکا و پایدار نخواهد بود ، ضمن این که شهرداران با دقت نظر و تعهد بیشتر و در نظر گرفتن حقوق عامه نسبت به اعطای جواز ساخت و سازهای اقدام کنند.

علیخانی گفت : وابسته کردن زیاد شهرداری تنها به منابع درآمدی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و پنج آینده خوبی برای شهرها و  شهرداری ها هم رقم نخواهد زد و لازم است شهرداران منابع درآمدی پایدار  وقابل اتکا را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان این که شهرداران به دنبال منابع درآمدی پایدار باشند و باید آنان با حصول درآمدهای غیرتورم زا، توسعه اقتصادی و اجتماعی را برای استان به ارمغان بیاورند، تصریح کرد: شهرداران باید به سمت درآمدزایی رقابتی حرکت کنند تا با اجرای این طرح علاوه بر رونق اقتصادی و شادابی شهر، آمار بیکاری هم در استان کاهش یابد.

علیخانی همچنینی یکی از مشکلات بعضی از شهرداری های مازندران را وجود نیروهای مازاد دانست و گفت : شهرداران به هیچ عنوان حق جذب نیروی انسانی جدید را ندارند و بزودی سامانه‌ای در استانداری مازندران راه‌اندازی خواهد شد که تمام اقدامات شهرداران در بحث جابه جایی کارکنان، نظارت خواهد شد.

وی با بیان این که در زمان حاضر شهرداران استان در بحث احداث و بازسازی فاضلاب و نوسازی ناوگان عمومی درون شهری با رویکردهای کارشناسی دهه‌های قبل در حال فعالیت هستند، گفت: مسوولان شهری تا می‌توانند در مسیر شهر هوشمند حرکت کنند و برای رونق گردشگری در این دیار در تکاپو باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی اضافه کرد: انتصابات در شهرداری‌ها باید برپایه شایسته سالاری باشد و به هیج عنوان شهرداران براساس سفارش نیروی انسانی جا به جا نکنند و باید نیروهای متخصص در پیش‌برد امور در این حوزه فعالیت داشته باشند.

براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، استان مازندران سه میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر جمعیت دارد که از این میزان ۵۷ درصد در مناطق شهری زندگی می کنند. استان مازندران ۵۸ شهر دارد.

  • منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.