کد خبر : 5130
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
120 views

نگران تامین کالاهای اساسی نیستیم/دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل

نگران تامین کالاهای اساسی نیستیم/دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت شبانه روز در تلاش است تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، گفت: درباره کالاهای اساسی، منابع ارزی، تأمین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده کشور را درخشان و امیدوار می‌بینیم   به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت شبانه روز در تلاش است تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، گفت: درباره کالاهای اساسی، منابع ارزی، تأمین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده کشور را درخشان و امیدوار می‌بینیم

 


به گزارش تیتر شمال؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم اظهار کرد: دوست داشتم در جمع اجتماع مردمی استان بویژه خانواده شهدا حضور پیدا میکردم.

وی ضمن ادای احترام به تمامی خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: نکات خوبی امروز در جلسه مطرح شد و موارد مفید حتما مورد مطالعه و استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهکارها و اولویت های مازندران مشخص شود، ادامه داد: بودن دانشگاه در کنار محیط زیست و جنگل و دریا و اقتصاد دریا معدن صنعت کشاورزی مهم است.

رئیسی نشست نخبگانی را از تاکیدات دولت عنوان کرد و گفت: مسئله ایثارگران مهم است و موضوعات مطروحه امروز باید بررسی و پیگیری شود و لازم است مطالبات مادران و همسران شهدا پیگیری و اصلاح قوانین شود

وی تصریح کرد: تکریم خانواده شهدا موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار  گیرد.

رئیس جمهور به مسئله زن و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: در ریاست جمهوری معاونت زن و خانواده وجود دارد اما باید ستاد زن و خانواده فعال باشد و حتما سازوکاری برای اجرای این نظر در شورای انقلاب فرهنگی و دولت ایجاد می‌کنیم.

رئیسی توجه به ایجاد شبکه نخبگانی متشکل از جوانان را از مسائل مهم برشمرد و افزود: دولت، دولت حزب و جریان سیاسی نیست و ما از شایستگی و کارآمدی افراد در انتصابات بهره بردیم.

وی اضافه کرد: مازندران قطب کشاورزی است و با وجود آنکه زیرساخت‌ها در روستاها فراهم شده اما مهاجرت‌ها از روستا به شهر افزایش یافته است و این روند در مازندران بحرانی نیست اما به هرحال باید برای حمایت از روستاییان در بحث ارائه تسهیلات و خدمات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تلاش شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است و باید همه ما دست به دست بدهیم که تولید کشاورزی رونق یابد. ما باید صنایع تبدیلی را در استان مازندران برای ارزش افزوده در محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و اگر می‌بینیم برخی از کشورها پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارند به دلیل بهره‌وری و استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی است.

رئیس‌جمهور به بیان این‌که مسئله مهم در استان بحث حفاظت محیط زیست است و در ارتباط با این موضوع در مازندران بسیار جدی است، گفت: جنگل در مازندران در حال تعرض است در قلب جنگل این استان اکنون ساختمانی در حال ساخت است، این موارد در عرصه‌های طبیعی شمال اصلاً پذیرفتنی نیست. فردا استاندار مازندران باید کارگروه تشکیل دهد و برای لغو مجوز و تخریب این ساختمان اقدام شود و برخورد سریع صورت بگیرد.

رئیسی بیان کرد: با دستگاه اجرایی که مجوز ارائه می‌دهد باید برخورد شود و باید سریعاً انجام شود و مردم هم در جریان قرار گیرند که این ساختمان با چه مجوزی در حال ساخت است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم در این دولت نباید عکس‌العملی برخورد کرد و کاری انجام شود و بعد اقدام کنیم، یعنی نباید بگذاریم که کارهای خلاف قانون انجام شود و در ارتباط با تالاب میانکاله هم در این سفر استانی تدابیری اندیشیدم و بررسی شد که چگونه از این ظرفیت با رعایت چارچوب زیست محیطی استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی با اظهار این‌که در بحث گردشگری متناسب با فرهنگ مازندران باید استفاده شود، گفت: در بحث سواحل هم باید کارگروه تشکیل شود تا از سواحل نشاط آفرین و امیدبخش و امن استفاده شود و این سواحل آزاد شد و برای مردم است اما باید از آن ضابطه‌مند استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که ما باید در استان از سرمایه جنگل، دریا و مهم‌تر از همه سرمایه انسانی باید به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات دولت در ۶ ماه اخیر خوب بوده است اما کارهای عقب‌مانده زیاد است که باید آن را جبران کنیم، به زودی گزارش‌هایی را در این ارتباط به مردم ارائه خواهیم داد و به برکت خون شهدا اقداماتی انجام شده و دوستان دولت شبانه‌روز مشغول هستند تا به امید خدا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در مورد کالاهای اساسی، منابع ارزی، تأمین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده کشور را درخشان و امیدوار می‌بینیم و کارهایی که در حال انجام است برای افزایش رفاه مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.