کد خبر : 5554
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
97 views

نام ۲۰ هزار مازندرانی از طرح نهضت ملی مسکن خط خورد

نام ۲۰ هزار مازندرانی از طرح نهضت ملی مسکن خط خورد

معاون راه‌وشهرسازی مازندران از پایان بررسی صلاحیت ۱۲۰ هزار نفر از ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت که از این تعداد نام ۲۰ هزار نفر از این متقاضیان به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شده است. به گزارش تیتر شمال؛ سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو

معاون راه‌وشهرسازی مازندران از پایان بررسی صلاحیت ۱۲۰ هزار نفر از ثبت‌نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت که از این تعداد نام ۲۰ هزار نفر از این متقاضیان به علت نداشتن شرایط قانونی حذف شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید عباس رهگشای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که در مجموع حدود ۱۰۰ هزار متقاضی در استان صلاحیت اولیه برای بهره‌مندی از تسهیلات و خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن را کسب کردند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر سهم ۳۰۰ میلیون ریالی خودشان را برای خانه دار شدن پرداخت کرده اند.

وی سهم مازندران برای نخستین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت که با توجه به استقبال چشمگیر مازندرانی ها در پرداخت سهم مالی خودشان ، آمادگی برای ساخت تعداد بیشتری خانه در سال اول وجود دارد.

معاون راه و شهرسازی مازندران بیشترین میزان استقبال از طرح نهضت ملی مسکن در استان را مربوط به ساری، بابل و آمل اعلام کرد و افزود که در مجموع حدود ۲۵ درصد از افراد واجد شرایط و احراز صلاحیت شده در این طرح ، شهروندان این سه شهرستان بزرگ مازندران هستند.

وی با اظهار این که کمترین استقبال از نام نویسی در طرح مربوط به جویبار و گلوگاه بوده است ، گفت که در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در جویبار و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر هم در گلوگاه برای خانه دار شدن در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

رهگشای اظهار د اشت که روند اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان دیگر شهرستان‌های مازندران که تمام شرایط اداری و احراز صلاحیت طرح نهضت ملی مسکن را طی کرده‌اند، بزودی آغاز می‌شود و با توجه به این که وظیفه دولت در اجرای این طرح تامین زمین و اعطای تسهیلات است ، کار ساخت واحدها هم با مشارکت انبوه‌سازان حداکثر تا یک ماه آینده شروع خواهد شد.

وی از تامین حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران خبر داد و افزود که با این میزان زمین در سال نخست اجرای طرح مشکلی برای تامین زمین وجود نخواهد داشت.

طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد که قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.