کد خبر : 5670
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
107 views

رخ کرونایی مازندران زردتر شد

رخ کرونایی مازندران زردتر شد

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان های زرد کرونایی از ۱۷ شهرستان به ۲۰ شهرستان افزایش یافت. به گزارش تیتر شمال؛  بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم  فروردین ماه به رنگ

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان های زرد کرونایی از ۱۷ شهرستان به ۲۰ شهرستان افزایش یافت.


به گزارش تیتر شمال؛  بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم  فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود همچنان بدون تغییر در همین وضعیت قرار دارد.

براساس همین ارزیابی رنگ نارنجی  که هفته گذشته با تغیر رنگ دو شهرستان سیمرغ و سواد کوه وارد مازندران شده بود، بار دیگر از نقشه کرونایی استان خارج شد و در حال حاضر هیچ  شهرستانی در وضعیت نارنجی قرار ندارد.

طبق ارزیابی وزرات بهداشت هم اکنون  شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، قائمشهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه ، سیمرغ،  بابل، جویبار ، محمودآباد، آمل، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، نوشهر، چالوس و تنکابن در وضعیت زرد  کرونایی واقع شدند.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده تعداد شهرستان های آبی کرونایی نیز در مازندران کاهش یافت و از ۲ شهرستان به یک شهرستان رسید.

شهرستان های جویبار و محمودآباد که پیشتر در محدوده آبی کرونایی قرارداشتند از این وضعیت خارج و مجددا به رنگ زرد کرونایی در آمدند. در حال حاضر بابلسر تنها شهرستان مازندران است که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفراز میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را  در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشندبا وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۵۴ بیمار جدید به ۲۱۳ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از شهروندان مازندرانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

ثبات نسبی وضعیت کرونایی زیر سایه واکسیناسیون 

معاون علوم پزشکی مازندران در خصوص آخرین ارزیابی از وضعیت کرونایی استان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی استان نسبت به هفته آخر اسفندماه  ۱۴۰۰ روند صعودی دارد که البته این روند صعودی بیشتر مربوط به مراجعان سرپایی کرونا می باشد.

دکتر عباس علیپور با بیان اینکه روند صعودی در بیماران بستری کرونایی نامحسوس بوده است افزود: خوشبختانه میزان فوتی ناشی از کرونا نیز در استان افزایش نداشته و در روزهای اخیر بین صفر و یک متغییر بوده است.

وی گفت: با وجود اینکه در نوروز ۱۴۰۱ مازندران میزبان خیل عظیمی از مسافران بوده ولی به علت پوشش بالای واکسیناسیون دز سوم ، شرایط کرونایی استان از کنترل خارج نشد و تقریبا در سه هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.