کد خبر : 6942
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
190 views

شهردار ساری:

پرداخت مطالبات بازنشستگان شهرداری ساری در اسرع وقت/ بدهکاری 90 میلیاردی به بانک

پرداخت مطالبات بازنشستگان شهرداری ساری در اسرع وقت/ بدهکاری 90 میلیاردی به بانک
شهردار ساری محدودیت‌های درآمدی را دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان سال گذشته دانست و گفت: بخش عمده‌ای از فرزندان شهید در شهرداری ساری تبدیل وضعیت شدند.


به گزارش تیتر شمال؛ جواد طالبی شامگاه امروز در سی‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری تعامل با رسانه‌ها را عامل موثر در پیشرفت کار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان دانست و اظهار کرد: خبرنگاران به نوعی جامعه شناس محسوب می‌شوند آنچه قانون اجازه می‌دهد پاسخگوی رسانه‌ها هستیم.

او با اعلام اینکه در سه ماهه نخست امسال ۱۰۴ میلیارد و ۹۹ میلیون تومان درآمد شهرداری ساری بوده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶ میلیارد تومان افزایش درآمد داشتیم که افزایش ۳۶ درصدی داشته است.

طالبی با اشاره به اینکه شهرداری ساری نخستین نهاد خدماتی بود که افزایش حقوق سال جدید را در ماه اول پرداخت کرد، افزود: در موقعیت اقتصادی کنونی از همکاران شهرداری خواستارم سعه صدر داشته باشند تا توان پرداخت حقوق و مزایا را داشته باشیم.

او ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری را از دیگر برنامه‌های خود دانست و گفت: شهرداری ساری در سازمان‌های تابعه اقدام به چارت سازمانی کرده است تا مطابق ضوابط اداری مدیریت شوند.

شهردار ساری محدودیت‌های درآمدی را دلیل پرداخت نشدن مطالبات بازنشستگان سال گذشته دانست و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فرزندان شهید در شهرداری ساری تبدیل وضعیت شدند.

این مسوول راه‌اندازی کارخانه سنگ شکن شهرداری ساری بعد از ۶ سال را از دیگر فعالیت‌های عنوان کرد و افزود: ضوابط طرح تفصیلی به نوعی اجرا می‌شود تا کمترین پرونده‌های ماده ۱۰۰ داشته باشیم.

طالبی با اشاره به اینکه شهرداری ساری برای نخستین‌بار اقدام به صدور پایان کار تک برگی کرده است، خاطرنشان کرد: در اجرای خدمات الکترونیک دریافت برگ پایان کار از «درگاه ساری من» امکان پذیر است.

او با اعلام اینکه مسیر میدان ساعت تا میدان هلال احمر به عنوان خیابان ایده‌آل در حال طراحی است، افزود: در راستای شهر الکترونیک این مسیر به المان‌های برقی و فناوری نوین مجهز می‌شوند.

*بدهکاری ۹۰ میلیاردی به بانک

شهردار ساری از وام ۵۰ میلیارد تومانی که شهرداری سال‌های گذشته دریافت کرده بود خبر داد و گفت: این وام بازپرداخت نشد و در حال حاضر به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است و از بانک عامل درخواست تقسیط کرده‌ایم.

این مسوول از راه اندازی سازمان سرمایه گذاری در شهرداری ساری خبر داد و یادآور شد: برای ایجاد درآمد پایدار و سازمان سرمایه گذاری در حال راه‌اندازی است تا با جذب سرمایه‌گذار درآمد شهرداری از عوارض و جرایم ناشی از ساخت و سازها خارج شود.

طالبی با اشاره به اینکه بخش ابنیه زباله‌سوز ساری تا پایان شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد، گفت: تجهیزات تصفیه‌خانه شیرابه خریداری شد بعد از تکمیل ابنیه به پیمانکار تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه رویداد فرهنگی و گردشگری ۲۰۲۲ شهرداری ساری اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی کرده است، افزود: پیاده‌رو سازی، ایجاد سرای ورزش، سنگ فرش بازار چارسوق و سایر اقداماتی که سیمای شهری را زیبا می‌کند از برنامه‌ها در دست اجرای شهرداری ساری است.

*تسریع در اجرای پروژه‌ها و رفع کاستی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز اقتصاد مقاومتی را به عنوان استراتژی کار آمد برای مقابله با تحریم‌های غرب دانست و گفت: دولت در راستای کاهش اثرات ناشی از تحریم‌ها برنامه‌های اقتصادی را اجرا کرده است باید با عزم ملی و حفظ حریم نظام جمهوری اسلامی با این طرح‌ها همراه شویم.

پرویز شعبانی با بیان اینکه نهاد مدیریت شهری در چارچوب وظایف خود در اجرای طرح اقتصادی سهم خود را ادا می‌کند، افزود: شورای شهر به عنوان نهاد مردمی برای خدمات رسانی به شهروندان  نظارت مستمر دارد.

رئیس شورای اسلامی شورای ششم شهر ساری تسریع در اجرای پروژه‌ها و رفع کاستی‌ها را انتظار این نهاد مردمی دانست و یادآور شد: رسانه‌ها با نقد منصفانه کمک حال مدیریت شهری برای ارائه خدمات مطلوب‌تر باشند.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.