کد خبر : 7821
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
151 views

استاندار مازندران تاکید کرد:

ما نیازمند تحول اساسی در موضوع بهره‌وری آب هستیم/لزوم تجاری‌سازی پروژه‌های مهم گردشگری در مازندران

ما نیازمند تحول اساسی در موضوع بهره‌وری آب هستیم/لزوم تجاری‌سازی پروژه‌های مهم گردشگری در مازندران
حسینی‌پور با بیان اینکه وضعیت بهره‌وری آب در استان، وضعیت مطلوبی نیست و لذا ما نیازمند تحول اساسی در موضوع بهره‌وری آب هستیم؛ گفت: متاسفانه هم‌اکنون، سیاست‌های اقتصاد گردشگری ما سیاست‌های دقیقی نیست و لذا باید تجاری‌سازی پروژه‌های مهم گردشگری در مازندران در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز یک گزارش کامل از دستگاه‌های مختلف و کارگروه‌های گوناگون، گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها را در جلسه امروز مطرح کردند که از جمله ما در حوزه مجموعه آب استان یک گزارش مبسوط داشتیم.

وی افزود: واقعیت مسئله اینجا است که آب یکی از ظرفیت‌های مهم رشد اقتصادی استان است و می‌تواند بیش از خاک در رشد اقتصادی، سهم داشته باشد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: امروز به‌دلیل نبود طرح‌های جامع حوزه آب و عدم معرفی پروژه‌های آب، مردم به ناچار سرمایه‌های خود را بر روی خاک و زمین، گرایش داده‌اند و لذا یکی از سیاست‌های ما بر این است که بتوانیم این گرایش را به سمت سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های حوزه آب هدایت کنیم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد ما در مدیریت آب استان، با بردن بخش‌های مختلف آب به حوزه سرمایه‌گذار خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات آب شرب و همچنین کشاورزی را حل کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: موضوع مهم بعدی جلسه به بهره‌وری اختصاص داشت که متاسفانه بر اساس گزارش اعلام شده در جلسه امروز، وضعیت بهره‌وری آب در استان، وضعیت مطلوبی نیست و لذا ما نیازمند تحول اساسی در موضوع بهره‌وری آب در استان هستیم.

وی عنوان کرد: در همین راستا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یک سازوکاری را آماده کرده است که به 10 دستگاه مهم اقتصادی استان ابلاغ خواهد شد تا بتوانیم وضعیت بهره‌وری آب در استان را بهبود ببخشیم.

استاندار مازندران، با بیان اینکه برای تعالی و رشد اقتصادی استان دو موضوع بسیار مهم و حیاتی است؛ تصریح کرد: موضوع نخست، سرمایه‌گذاری است که بخش خصوصی و در حوزه بین‌الملل بخش خارجی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند و موضوع بعدی، بهره‌وری است که ما باید با استفاده از همه ظرفیت دانش‌بنیان، حوزه‌های مختلف مدیریتی استان را متحول کنیم تا سهم بهره‌وری را در سازمان‌های اداری استان ارتقا ببخشیم.

مقام عالی دولت در استان، افزود: تحقق این دو موضوع می‌تواند سهم بسزایی در رشد اقتنصادی استان ایفا کند.

حسینی‌پور در ادامه در خصوص اهمیت بخش گردشگری مازندران در تعالی و رشد اقتصادی استان، تاکید کرد: متاسفانه باید عرض کنم که هم‌اکنون در استان، سیاست‌های اقتصاد گردشگری ما سیاست‌های دقیقی نیست.

وی اضافه کرد: البته ما برنامه‌ریزی کردیم، کارگروه‌هایی در استان فعال شدند، در حوزه گردشگری کارهای خوبی در شرف انجام است که یکی از مهم‌ترین موضوعات در این مبحث، زیرساخت‌های حوزه گردشگری در مازندران است؛ لذا ما نمی‌توانیم استان را یک استان گردشگری بنامیم در حالی‌که زیرساخت‌های آن را فراهم نکنیم.

استاندار مازندران، اعلام کرد: در این جلسه نیز گزارشی از وضعیت گردشگری استان ارائه شد که قرار بر این شد که پروژه‌های مهم گردشگری استان، تجاری‌سازی شود؛ یعنی به نوعی در واقع، طراحی شود و نقشه اقتصادی این پروژه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد تا سرمایه‌گذار با فراغ بال بتواند حوزه سرمایه‌گذاری خود در این بخش را انتخاب کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.