کد خبر : 1313
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
226 views

اختلاف 10 هزار مگاواتی تولید و مصرف علت اصلی قطعی این روزهای برق/ تمام خاموشی‌ها براساس جدول زمان‌بندی و برنامه است

اختلاف 10 هزار مگاواتی تولید و مصرف علت اصلی قطعی این روزهای برق/ تمام خاموشی‌ها براساس جدول زمان‌بندی و برنامه است

سرپرست توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه علت اصلی این خاموشی‌ها به عدم تراز تولید و مصرف برق در سطح کشور و بالطبع استان بر می‌گردد؛ گفت: اظهارات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه قطعی‌ها بدون برنامه انجام می‌گیرد، را تکذیب می‌کنیم. به گزارش تیتر شمال؛ سیدکاظم حسینی کارنامی در گفت‌وگو با

سرپرست توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه علت اصلی این خاموشی‌ها به عدم تراز تولید و مصرف برق در سطح کشور و بالطبع استان بر می‌گردد؛ گفت: اظهارات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه قطعی‌ها بدون برنامه انجام می‌گیرد، را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش تیتر شمال؛ سیدکاظم حسینی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص قطعی‌های روزهای اخیر برق مشترکین خانگی در مازندران، اظهار کرد: علت اصلی این خاموشی‌ها به عدم تراز تولید و مصرف برق در سطح کشور و بالطبع استان بر می‌گردد.

وی افزود: در حال حاضر تولید برق کشور نزدیک به 56 هزار مگاوات است، در حالیکه میزان مصرف برق در کشور از مرز 66 هزار مگاوات عبور کرده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران، خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور با این میزان مصرف داریم که بر اساس برنامه خاموشی احتمالی با عبور مصرف برق از حد تعیین شده در سراسر کشور اجرا می‌شود.

این مسئول، ادامه داد: تا زمانی که میزان مصرف برق در محدوده تعریف شده باقی بماند، هیچ خاموشی نمی‌دهیم اما با عبور از این سقف، بر اساس جدول زمان‌بندی و طبق برنامه مشخص، خاموشی‌ها اعمال می‌شود.

حسینی کارنامی تاکید کرد: یک به یک موارد قطعی‌های برق در تمامی شهرهای مازندران بر اساس برنامه منظم و از پیش تعریف شده اتفاق می‌افتد و برخی اظهارات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه قطعی‌ها بدون برنامه انجام می‌گیرد، را تکذیب می‌کنیم.

وی اعلام کرد: این قطعی‌ها به محض کاهش دما که بر اساس پیش‌بینی‌ها از اواخر هفته جاری اتفاق خواهد افتاد، خاموشی‌های مقطعی نیز پایان خواهد یافت.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران، تصریح کرد: قطعی برق تنها مربوط به مرکز استان نیست و این خاموشی نه تنها در تمام شهرهای استان بلکه در تمامی کشور اعمال می‌شود.


این مسئول افزود: مردم در استفاده از کولرها غالبا از زیر 25 درجه استفاده می‌کنند و اگر همه شهروندان مازندرانی، درجه کولر را بالای 25 درجه تنظیم کنند و از وسایل پر مصرف پس از 12 شب استفاده کنند، ما می‌توانیم مدیریت مصرف داشته باشیم.

حسینی کارنامی با اشاره به یک میلیون و 480 هزار مشترک برق در استان، عنوان کرد: در استان مازندران، 75 درصد از مشترکین ما خانگی، کمتر از یک درصد صنعتی و مابقی کشاورزی و سایر مصارف هستند.

گفتنی است قطعی‌های مکرر روزهای اخیر که در پی افزایش دما و عدم تعادل کفه تولید و مصرف رخ داده است، موجب گلایه و نارضایتی مردم استان شده است که به گفته سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با کاهش دمای هوا و مدیریت مصرف مشترکین، طی روزهای آتی، پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.