کد خبر : 1316
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
224 views

مشکلات فعلی اصحاب رسانه نتیجه بی‌توجهی متولیان امر به حوزه اطلاع رسانی/تربیت خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت است

مشکلات فعلی اصحاب رسانه نتیجه بی‌توجهی متولیان امر به حوزه اطلاع رسانی/تربیت خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت است

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه اگر متولیان امر در حوزه رسانه به واقع به اهمیت جایگاه خبرنگاری توجه می‌کردند قطعا باید بیشتر از این به این قشر توجه می‌کردند که نکردند؛ گفت: ایران قوی امروز نیازمند به خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی است، خبرنگاری که با عوض شدن دولت تغییر چهره و رنگ

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه اگر متولیان امر در حوزه رسانه به واقع به اهمیت جایگاه خبرنگاری توجه می‌کردند قطعا باید بیشتر از این به این قشر توجه می‌کردند که نکردند؛ گفت: ایران قوی امروز نیازمند به خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی است، خبرنگاری که با عوض شدن دولت تغییر چهره و رنگ نمی‌دهد؛ چرا که همواره بدنبال واقعیت است.

به گزارش تیتر شمال؛ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه اصحاب رسانه از جمله اقشاری هستند که به اندازه کار و اهمیت کاری در حال انجام آن هستند دیده نمی‌شوند؛ اظهار کرد: امروز در تمام دنیا به ویژه در ایران اسلامی هر اتفاق، پدیده و رخدادی در هر جایی از این کشور پهناور رخ می‌دهد، به وسیله اصحاب رسانه به گوش مردم رسانده می‌شود.

وی افزود: کاری که دشمن دارد انجام می‌هد، بخش زیادی از آن از طریق اصحاب رسانه آن‌ها انجام می‌گیرد و اگر قرار است اخبار، وارونه جلوه داده شود، اگر قرار است یک واقعیتی و یک هنجاری به دروغ و یا ناهنجار به افکار عمومی منتقل شود، از طریق اصحاب رسانه در امپراطوری رسانه‌ای که از سوی دشمن شکل گرفته است، انجام می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطرنشان کرد: در مقابل این استراتژی دشمن، در درون کشور نیز تعدادی از افراد با جنسیت‌های مختلف تحت عنوان دغدغه‌مند انقلاب و باورهای دینی قرار است در مقابل یک امپراطوری رسانه‌ای بزرگ ایفای نقش کنند؛ حالا باید قضاوت کنید که دشمن تحت عنوان امپراطوری رسانه و در درون کشور ما جریان انقلابی دغدغه‌مند اصحاب رسانه‌ای که هیچ پشتیبانی مالی، حقوقی و صنفی ندارند و بنا است در یک واحد منسجم در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا اثر کار دشمن را کم کنند.

این مسئول ادامه داد: لذا آنچه که اصحاب رسانه در حال انجام آن هستند، اگر نبود تعهد، ایمان، باور، ذوق و علاقه به این شغل قطعا امروز این افراد در این مسیر و حرفه نبودند؛ اگر متولیان امر در حوزه رسانه به واقع به اهمیت جایگاه خبرنگاری توجه می‌کردند قطعا باید بیشتر از این به این قشر توجه می‌کردند که نکردند.

مسلمی گفت: برای اینکه ما می‌خواهیم عملکرد مطلوب نظام را و نظام دینی را به عنوان یک جامعه و الگوی مکتب اسلامی معرفی کنیم، قطعا باید نیروهای در تزار و شایسته‌ای تربیت کنیم و حمایت شوند تا بتوانند به درستی این مکتب الگو را معرفی کنند.

وی بیان کرد: قطعا این کار بسیار ارزشمند نیازمند ابزار و امکانات درستی است که باید در اختیار اصحاب رسانه قرار گیرد تا بتوانند در برابر امپراطوری دشمن عرض اندام کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، عنوان کرد: هنوز متولیان امر در حوزه رسانه به اهمیت اطلاع رسانی و خبرنگاری پی نبرده‌اند، که اگر این چنین بود و می‌دانستند که یک خبرنگار و رسانه می‌تواند با کار درست، علمی، دقیق و همراه با اعتقاد، فضایی را ترسیم کند که حقیقت دین اسلام را به مردم نشان دهد.

این مسئول افزود: امروز دشمن با تمام امکاناتش، با همه ظرفیت‌ها و ابزارهای دقیق در حوزه اطلاع رسانی در تلاش است تا آنچه که در کشور در حال وقوع است و خدمات بسیار ارزشمندی که در مکتب و دین اسلام در اختیار مردم قرار می‌گیرد را کم اهمیت و حتی وارونه جلوه دهد؛ البته ما در کشور نیز با مشکلات عدیده مدیریتی مواجه هستیم که وارد این بحث نمی‌شویم.

مسلمی مطرح کرد: امیدواریم در دولت جدید و با رویکرد جدید شاهد تحقق آن جامعه نوین اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم؛ شما شاهدید که امروز خیلی از مسائل فرعی در جامعه به واسطه ابزاری تحت عنوان فضای مجازی و به وسیله تعدادی از فریب خوردگان به نحوی جلوه داده می‌شود که گویی در درون کشور امنیت وجود ندارد، آرامش نیست و در درون کشور تمام صنوف در حال تجمع و اعتراض هیتند که در واقع اینگونه نیست.

وی اعلام کرد: اگر مسئولان امر در حقیقت به اهمیت این قشر پی می‌بردند اکنون این قشر از تاثیرگذارترین اقشاری بود که مورد توجه قرار داشت که ایران قوی امروز نیازمند به اصحاب رسانه قوی است، ایران قوی امروز نیازمند به اصحاب رسانه توانمند است و لذا یکی از مولفه‌های پیشرفت ایران می‌تواند خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، با بیان اینکه در تمامی انقلاب‌های رنگین دنیا، اصحاب رسانه نقش بسزایی داشتند؛ گفت: جایگاه اصحاب رسانه در این دست از انقلاب‌ها بسیار ویژه دیده شد و مطلع هستید که خبرنگارانی که در آن عرصه برای پیاده کردن آن انقلاب‌های رنگی مورد استفاده قرار گرفتند، آموزش‌های بسیار پیشرفته‌ای را دیدند و باید به این سوال پاسخ داد که کجا متولیان در حوزه رسانه، امروز برای پیشرفت ایران عزیز ما نسبت به موضوع همبستگی، ایجاد یک فضای تعاملی، تربیت خبرنگاران توانمند، متعهد و ارزشی، اعتقاد دارند؟

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه برخی از مدیران ضعیف برای اینکه کار ضعیف خود را به مردم قوی نشان دهند، با بهره‌گیری از تعدادی از خبرنگارنماها توانستند خود را چنان جلوه دهند که از بهترین مدیران کشور هستند؛ این مدیران ضعیف از این ظرفیت خبرنگاران مطلع هستند و از آن استفاده کردند و متاسفانه آن که ضربه دید انقلاب عزیز ما بود.

مسلمی تاکید کرد: به واسطه بی کفایتی و غیرواقعی جلوه داده شدن برخی عملکردهای ضعیف، مردم در میدان ضرر کردند، چون خروجی کار، آنی نبود که نشان داده شد؛ خبرنگار واقعی کسی است که بتواند اخبار درست، واقعی، به هنگام و تقویت کننده ایمان و باورها را منتشر کند؛ خبرنگار واقعی کسی است که آنجایی که انقلاب احتیاج دارد، آنجا حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگار واقعی کسی است که در شرایط سخت بدنبال تسویه حساب با انقلاب نیست، خبرنگار واقعی با عوض شدن دولت تغییر چهره و رنگ نمی‌دهد؛ چرا که همواره بدنبال واقعیت است و در هر دولتی بدنبال واقعیت، مطالبه گری و حقوق مردم است؛ لذا هر دولتی بیاید و برود برایش فرقی نمی‌کند، روحیه مطالبه گری او روحیه‌ای است که با آمدن و رفتن یک دولت، تغییر نمی‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، متذکر شد: کار اصحاب رسانه در عرصه انتخابات ستودنی بود؛ کسی تصور نمی‌کرد این حجم از مردم در مازندران به رغم تمام اتفاقات، در انتخابات مشارکت کنند و بی شک نقش اصحاب رسانه در این رخداد بی نظیر غیر قابل انکار است.

این مسئول یادآور شد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن بدنبال آن است که خبرنگار در تزار انقلاب شکل نگیرد و همه آنچه که امروز در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه انتخابات به وقوع پیوسته است، مدیون و مرهون اصحاب رسانه دغدغه‌مند با هر گرایش و دیدگاهی است و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.