کد خبر : 1435
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
184 views

تشنگی و بی آبی در آمل/ قطعی مکرر و طولانی آب طی شش ماه گذشته

تشنگی و بی آبی در آمل/ قطعی مکرر و طولانی آب طی شش ماه گذشته

کم آبی، افت فشار و قطعی طولانی مدت آب، حکایت این روزهای نیمی ازجمعیت بیش از ۳۰۰ هزارنفری شهر آمل است.   به گزارش تیتر شمال؛ ساکنان خیابان امام رضا (ع)، بلوار بسیج و برخی از محله‌های دیگر شهر آمل از افت فشار وکم آبی و قطعی آن گلایه‌مند هستند. اهالی این مناطق این روزها

کم آبی، افت فشار و قطعی طولانی مدت آب، حکایت این روزهای نیمی ازجمعیت بیش از ۳۰۰ هزارنفری شهر آمل است.

 

به گزارش تیتر شمال؛ ساکنان خیابان امام رضا (ع)، بلوار بسیج و برخی از محله‌های دیگر شهر آمل از افت فشار وکم آبی و قطعی آن گلایه‌مند هستند. اهالی این مناطق این روزها وقتی شیر آب را باز می‌کنند بجز صدای هوا گرفتگی لوله چیزی عایدشان نمی‌شود، نه می‌توانند لیوان آبی پر کنند و نه دستی بشویند.

یخچال این خانه‌ها پر از بطری‌های آب آشامیدنی است که از مغازه خریده‌اند و باید با دقت خاصی آن را مصرف کنند که هدر نرود. این روزها که همه ما روزی چندین بار دست می‌شوییم، مردم مناطق شرقی آمل به خصوص خیابان امام رضا و بلوار بسیج که نیمی از جمعیت این شهر را شامل می‌شود، یا باید دست‌هایشان را با الکل ضدعفونی کنند و یا دستکش بپوشند. کولرهایشان خاموش است و همه از گرما کلافه هستند، کتابی، کاغذی یا روزنامه‌ای در دست دارند و مدام خود را باد می‌زنند.

در این روزهای گرم دوش گرفتن هم تعطیل است و مجبورند مثل قدیم‌ها ساک حمام جمع کنند و به خانه یکی از اقوام بروند. غذا درست کردن، ظرف شستن و در یک کلمه زندگی کردن حدود شش ماه با افت، قطعی و حتی بدون آب، مردم را کلافه کرده است.

به گفته آنها پیگیری‌هایشان هم فایده‌ای نداشته و حتی در این مدت یک تانکر برای تأمین آب مقطعی مردم نیز در محله مستقر نشده که این موضوع گلایه مردم را شدیدتر کرده است.

 تشنگی و بی آبی آملی ها/ قطعی شش ماهه و ۸ ساعته آب در محلات

زهرا اکبرزاده ساکن کوچه رحیمی در خیابان امام رضا (ع) آمل است و به گفته او آب مشکل افت فشار و قطعی طولانی مدت آب در این کوچه از حدود شش ماه گذشته تاکنون وجود داشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مردم این محله طی این مدت با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند، افزود: متأسفانه در ساعت‌های منتهی به بامداد که برای چند ساعتی آب وصل می‌شود، با افت شدیدی مواجه است و حتی نمی‌توانیم یک منبع کوچک آب را برای ذخیره مصرفی داشته باشیم.

این شهروند آملی با اشاره به اینکه برای تأمین آب مجبور هستیم شب‌ها و از خجالت دیده شدن به خانه‌های آشناها در مناطق دیگر برویم، تصریح کرد: پیگیری و تماس‌های زیادی برای حل این مشکل انجام دادیم و فقط به ما قول دادند این مشکل در کوتاه‌ترین زمان برطرف می‌شود، اما تا این لحظه آب همچنان قطع است.

مختل شدن زندگی عادی مردم

شهروند دیگر این کوچه در شهر آمل با گلایه از وضعیت افت فشار و قطعی آب گفت، به طور میانگین در شش ماه گذشته از ساعت ۱۰ صبح تا حدود ۶ صبح روز بعد آب به طور کامل قطع و در زمان حدود ۴ ساعتی که آب وصل می‌شود، فشار آن کم و امکان شستن ظرف‌های باقی مانده شام و ناهار هم وجود ندارد.

سکونت رئیس آبفای آمل در کوچه بی آب‌ها

یک شهروند دیگر هم با بیان این نکته که با وجود افزایش تعداد ساکنان در مناطق مختلف به خصوص در خیابان امام رضا، متأسفانه توسعه شبکه‌های آب و حتی برق متوازن رشد نداشته است، گفت، شبکه‌های توزیع آب در کوچه رحیمی که از کوچه‌های قدیمی و پرجمعیت در خیابان امام رضا است، بسیار قدیمی و جوابگوی افزایش چند ده برابر جمعیت فعلی را ندارد.

نادر اقدسی افزود: چندین بار برای این موضوع و حتی قطعی چند مدت اخیر آب در خیابان امام رضا و کوچه رحیمی حضوری با رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان آمل که ساکن همین کوچه است ملاقات کردیم.

آب نداریم، چطور بهداشت را رعایت کنیم

یک شهروند دیگر هم با انتقاد از قطعی طولانی مدت آب در محل سکونتش در خیابان امام رضا (ع) آمل گفت: واقعاً شرایط بسیار سخت و غیرقابل تحمل شده و آن هم در شرایط شیوع بیماری کرونا، وقتی که آب نداریم، چطور می‌توانیم بهداشت را رعایت کنیم.

سیما پور عباسعلی گفت: واقعاً خجالت دارد از این که در شهرستانی که میانگین بارندگی سالانه آن زیاد است اکنون برای تأمین آب مصرفی با مشکل مواجه هستیم و باید روزانه با ماشین به منزل خواهر واقع در خیابان شیخ فضل الله نوری در غرب آمل برای آب و حتی برای استحمام مراجعه کنم.

وی خواستار مداخله جدی نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی برای برطرف کردن هرچه زودتر این مشکل شد.

کسب و کارها روی دور مشکلات

درهمین حال بی آبی علاوه بر برجای گذاشتن مشکلات زیاد برای شهروندان در برخی مناطق شهر آمل، باعث مختل شدن برخی کسب و کارها شده است. مالک یکی از نانوایی‌ها در کوچه رحیمی در شهر آمل گفت: در طول هفته کمبود و حتی نبود آب باعث از بین رفتن خمیر برای پخت نان شده و متأسفانه به علت غیرقابل استفاده شدن خمیر از چرخه پخت خارج می‌شود.

 تشنگی و بی آبی آملی ها/ قطعی شش ماهه و ۸ ساعته آب در محلات

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان آمل هم در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر گفت: افزایش مصرف آب در ماه‌های گذشته باعث شده برخی مناطق از جمله خیابان امام رضا (ع) که نیمی از جمعیت شهر آمل را شامل می‌شود، با مشکل کم آبی، بی آبی و حتی قطعی آب مواجه شوند.

علی قبادی افزود: این خیابان و به خصوص کوچه رحیمی و کوچه‌های قبل و بعد آن که در موقعیت ارتفاعی بالاتری نسبت به دیگر مناطق شهر آمل واقع شده، درزمان اوج مصرف با افت فشار شدید و حتی قطعی مواجه می‌شود.

راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور در مخزن بوران

رئیس اداره آب و فاضلاب آمل از نصب و راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور در مخزن انتقال آب در روستای بوران در هفته گذشته خبر داد و گفت: با راه اندازی این دو دستگاه دیزل ژنراتور در مخزن بوران که تأمین کننده آب خیابان امام رضا (ع) است، بخش زیادی از مشکل کمی آب و افت فشار برطرف خواهد شد.

حفر یک حلقه چاه برای کاهش کم آبی

قبادی همچنین به اقدام دیگر اداره آب و فاضلاب آمل برای برطرف کردن مشکل کم آبی در مسیر خیابان امام رضا (ع) نیز اشاره کرد و افزود: حفر یک حلقه چاه جدید در مجتمع و مخزن اصلی روستای بوران پیش بینی شده که بزودی حفاری آن شروع و برنامه ریزی شده تا پایان امسال تکمیل و تجهیز شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با افتتاح چاه جدید در این مخزن با استحصال حدود ۷۰ لیتر بر ثانیه و انتقال آن به شبکه توزیع آب خیابان امام رضا (ع) کم آبی این خیابان و حتی کوچه‌های در مسیر ارتفاع بالا نیز برطرف شود./مهر

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.