کد خبر : 2777
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
162 views

خسارت سیل به 6 شهر مازندران/سیلاب از واحدهای مسکونی و تجاری تخلیه شد

خسارت سیل به 6 شهر مازندران/سیلاب از واحدهای مسکونی و تجاری تخلیه شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه سیلاب اخیر موجب وارد آمدن خسارت به شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابلسر، بابل، بهنمیر و بخشی از چهاردانگه ساری شد؛ گفت: هنوز برآورد نهایی خسارات جمع‌بندی نشده است. به گزارش تیتر شمال؛  علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده روزهای اخیر در

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه سیلاب اخیر موجب وارد آمدن خسارت به شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابلسر، بابل، بهنمیر و بخشی از چهاردانگه ساری شد؛ گفت: هنوز برآورد نهایی خسارات جمع‌بندی نشده است.


به گزارش تیتر شمال؛  علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده روزهای اخیر در استان، گفت: بارندگی‌های اخیر موجب به راه افتاده سیلاب و خسارت به شهرهای سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابلسر، بابل، بهنمیر و بخشی از چهاردانگه ساری شد.

وی افزود: آبگرفتگی مساکن را در تنها شهر بهنمیر و چهار بخش آن داشتیم که حدود 40 واحد مسکونی و تجاری را در بر گرفت و خوشبختانه با همکاری دستگاه‌ها، بسیج و مردم، تخلیه سیلاب از این واحدها به اتمام رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در پیشگیری و کاهش خسارات سیل در سطح استان صورت گرفت، به طور نمونه افزایش ارتفاع پل پارومحله بهنمیر، ترمیم چند آبراه روستای گالش کلا و اقداماتی از این دست صورت گرفت اما این اتفاق در پی حجم بسیار بالای آب و عبور آن از سدهای خاکی و دیواره‌های ایجاد شده، رخ داده است و نمونه‌ای از شکستگی یا تخریب این دیواره‌ها نداشتیم.

این مسئول تاکید کرد: در خبرها شکستگی چند پل ارتباطی به ویژه در امیرده بابل و درزی کلا سوادکوه شمالی آمده است که باید بگویم هر دو این موارد، آبروهای دسترسی موقت ارتباطی هستند که در کنار پروژه در دست احداث پل‌های جدید ایجاد شده است.

احمدی بیان کرد: در درزی کلای لفور، احداث پل تقریبا رو به انتها قرار دارد و طی سال‌جاری نیز دو میلیارد تومان اعتبار برای آن قرار دادیم و بسیج سازندگی در حال اجرای پروژه است که با اتمام آن طی سال‌جاری، این پل موقت کنونی، به طور کلی جمع می‌شود و دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقی نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: در بحث احداث این پل‌های موقت نیز یک نکته‌ فنی وجود دارد و آن اینکه در زید این پل‌ها چند لوله قرارداده می‌شود و در اطراف و پشت آن با خاک و مخلوط، رمپ ساخته می‌شود تا در زمان سیلاب، این مخلوط‌ها را آب می‌برد تا با کاهش فشار آب، مانع از بردن لوله‌ها توسط سیلاب شود و پس از فروکش سیلاب، بتوان مجددا با مخلوط، پل را سریعا ترمیم و راه ارتباطی برقرار شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، اعلام کرد: در مناطقی نیز چهاردانگه ساری (کیاسر) و سوادکوه عمدتا شاهد رانش زمین در اثر وقوع سیلاب بودیم که هماهنگی و پیگیری تامین اعتبار آن انجام شده است که پس از تخصیص، ترمیم این مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: در سوادکوه نیز همین ماجرا تکرار شده است و در مناطق گوناگون، شاهد رانش و یا ریزش سنگ در اثر وقوع سیلاب بودیم که اقدامات اولیه برای بازگشایی مسیرها انجام شده است و برای مشکلات کلی آن، درخواست تامین اعتبار داده شده است که پس از تخصیص، اجرا و مرتفع شدن کلی این مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

احمدی متذکر شد: هر چند اکنون زمان و فصل کشاورزی نیست اما آماده سازی زمین در برخی از مناطق برای کشت توت فرنگی انجام شده بود که دچار خسارت شد و جهاد کشاورزی در حال بررسی و برآورد خسارات ریالی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه تمام راه‌های ارتباطی سطح استان برقرار است؛ یادآور شد: تخلیه سیلاب در تمامی واحدهای مسکونی و تجاری دو منطقه سوادکوه شمالی و بهنمیر بابلسر به اتمام رسیده است و طبق گزارش‌های واصله، مشکل جدی برای هیچ یک از آنان برای ادامه سکونت به وجود نیامده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، هنوز برآورد نهایی خسارات جمع‌بندی نشده است و هر یک از دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی و برآورد خسارات در حوزه‌های مربوطه هستند که به زودی به اطلاع مردم خواهید رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.