کد خبر : 3099
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
125 views

تاکامی: نیروگاه زباله‌سوز ساری ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید می‌گیرد

تاکامی: نیروگاه زباله‌سوز ساری ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید می‌گیرد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت که برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید از محل اعتبارات ملی درخواست شده است. به گزارش تیتر شمال؛ سید محمد محمدی تاکامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد : دولت طرحی را در دست اجرا دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت که برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید از محل اعتبارات ملی درخواست شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمد محمدی تاکامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد : دولت طرحی را در دست اجرا دارد که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل همه پروژه‌های پسماند کشور تخصیص یابد و پیش‌بینی شده است که از این محل حدود ۲ هزار میلیارد تومان به مازندران اختصاص داده شود.

وی افزود : تصمیم بر این است که ۲۰۰ میلیارد تومان از محل این اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی به نیروگاه زباله‌سوز ساری تخصیص یابد و برای این منظور هم درخواست با امضای استاندار به وزیر کشور ارائه شده است.

محمدی تاکامی با اعلام  این که در صورت تخصیص این اعتبار ، نیروگاه زباله سوز ساری طی یک سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود ، بر ضرورت توجه ویژه دولت بهاین نیروگاه تاکید کرد و گفت که شهرداری ساری به خاطر مشکلاتی که دارد قادر به تامین اعتبار این پروژه بزرگ نیست.

وی افزود: شهرداری ساری بدهی زیادی از دوره‌های پیشین دارد و ماهانه مبلغ زیادی برای حقوق کارکنانش باید بپردازد ، بنابراین انتظار داریم که از منابع ملی برای ساخت این قبیل پروژه‌ها کمک شود.

ساخت نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم ترین پروژه زیست محیطی مازندران سال ۸۸ شروع شد ، ولی وجود اختلاف نظر در انتخاب محل ، نگرانی های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا در مرحله کلنگ زنی باقی بماند.

روند ساخت این نیروگاه طی سه سال اخیر با پیگیری های فشرده استانی شدت گرفت و طی این مدت تکمیل آن به یک دغدغه جدی استانی تبدیل شده است.

محمدی تاکامی همچنین گفت که برای حل معضل زباله مازندران هشت زون مدیریتی تعریف شده که شامل سه زباله‌سوز در نوشهر، آمل و ساری می‌شود و دو طرف این زباله‌سوزها نیز یک کارخانه کمپوست قرار دارد که زباله‌های برگشتی آنها وارد زباله‌سوز می‌شود.

وی محل استقرار کارخانه های کمپوست را شهرستان های بهشهر، قائمشهر، بابل، نور و تنکابن اعلام کرد که هم اکنون فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران همچنین از تعریف چهار زون جمع‌آوری و امحاء زباله‌های عفونی استان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در چهار شهر بهشهر، ساری، آمل و تنکابن برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی سراسر استان برنامه‌ریزی شد که زون ساری از نکا تا بابل را پوشش می‌دهد. زون‌های آمل، تنکابن و بهشهر فعال است، اما زون ساری هنوز فعال نشده است.

طبق گزارش سازمان پسماند مازندران ، روزانه در این استان سه هزارتن زباله تولید می شود که از این میزان حدود یکهزار و ۲۶۰ تن زباله تولیدی مربوط به روستاهاست و به عبارتی ۴۳درصد زباله های تولیدی مازندران مربوط به روستاییان است که با توجه به حساسیت محیط روستا از نگاه کارشناسان نگران کننده محسوب می شود.

سازمان پسماند مازندران پیش‌بینی کرده است که میزان تولید زباله در مازندران تا سال ۱۴۰۴ چشم انداز ۲۰ ساله کشور به حدود ۶ هزار تن برسد که نسبت به وضعیت فعلی رشد ۱۰۰ درصدی را خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.