کد خبر : 3443
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
131 views

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شستا در مازندران/طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت و معدن اجرا می‌شود

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی شستا در مازندران/طرح‌های توسعه‌ای در بخش صنعت و معدن اجرا می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردی در فاز نخست طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های صنعتی و معدنی مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت شستا نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر کشور دارد. به گزارش تیتر شمال؛ علی رستمی در حاشیه سفر به مازندران در گفت و

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردی در فاز نخست طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های صنعتی و معدنی مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت شستا نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر کشور دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ علی رستمی در حاشیه سفر به مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار کرد: بنا داریم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران را به کمک مدیران و متخصصان استانی، شناسایی کنیم.

وی افزود: برنامه داریم تا به میزان ظرفیت‌های استان در حوزه ماموریت‌های خودمان، بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر عامل شستا کشور، خاطرنشان کرد: ما محدودیتی در میزان سرمایه‌گذاری نداریم و در فاز اول بنا داریم تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی در استان مازندران، توسعه دهیم.

رستمی ادامه داد:  امیدواریم با این حمایت‌ها نرخ بیکاری در مازندران به زیر 5 درصد برسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت شستا نزدیک به 60 هزار میلیارد تومان پروژه در سراسر کشور دارد که باید به فرجام برسانیم.

علی بابایی‌کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: قطعا تعطیلی واحدهای تولیدی در مازندران، یک نمره منفی برای ما است و باید این سوال از خودمان کنیم که چرا باید با این همه ظرفیت در کشور، نتوانیم از این ظرفیت برای تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، بهره ببریم.

وی افزود: علیرغم آمارهای متعدد در نرخ بیکاری استان اما نرخ واقعی بیکاری در استان مازندران، بالای 25 درصد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: احیای این واحد تولیدی بسیار مایه خرسندی و مباهات ما است و باید چنین واحدهای صنعتی با رفع موانع تولید، احیا شوند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، ادامه داد: متوسط عمده واحدهای صنعتی ما در کشور و استان به وسیله بانک‌ها، گمرکات، تامین اجتماعی و مالیات تعطیل هستند و اخیرا برای حل این موضوع، مجلس یک دو فوریتی را تصویب کرد.

بابایی‌کارنامی بیان کرد: طی دیدارهای متعددی که با مدیرعامل شستا کشور درخواست سفر به مازندران جهت بازدید از چند کارخانه برای احیا و توسعه در راستای کاهش نرخ بیکاری دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به سهم 23 درصدی شستا در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، گفت: اگر حمایت و سرمایه‌گذاری کارخانه از سوی شستا صورت گیرد، قطعا اتفاقات مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، اعلام کرد: متاسفانه شستا در برخی از استان‌های کشور اقدام به سرمایه‌گذاری میلیاردی در پروژه‌ها کرده است اما در استان مازندران، حمایت‌های حداقلی صورت گرفته است که امیدواریم این وضعیت را بهبود ببخشیم.

بابایی‌کارنامی تصریح کرد: ما بنا داریم تا طبق برنامه‌ریزی و توافقات با شستا، شاهد سرمایه‌گذاری تا سقف 5 هزار میلیارد تومانی در مازندران باشیم و قطعا این امر نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت.

وی متذکر شد: بدنبال افزایش سرمایه‌گذاری از سوی شستا و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در 4 واحد صنعتی مرکز استان هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.