کد خبر : 8699
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
202 views

یخچال‌های سرد در انتظار جریان گرم رسانه‌ای

یخچال‌های سرد در انتظار جریان گرم رسانه‌ای
دلمان می‌خواهد به روزهای اوج برگردیم و اگر حمایت باشد کارها به روال سابق برمیگردد ..


به گزارش تیترشمال؛ جواد حسینیان رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در شعار سال پیرو حمایت از تولید ، اظهار کرد : طی چند سال اخیر مجموعه بسیج به‌ صورت جدی وارد مسیر تحقق شعار سال شد ، در سال جاری هم اقدامات موثر و قابل توجهی صورت گرفت.

حسینیان افزود : ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در سطح مازندران داریم متاسفانه شاید درصد قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان دچار آسیب هستند ، با توجه به رها شدگی طی سال‌های قبل با ورود دولت انقلابی و عزمی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین دارند ، ۱۶۰ شرکت تولیدی در همین سال جاری احصا شدند .

 

وی عنوان کرد : در همین بین به احیای ۳۷ مجموعه صنعتی کمک کردیم و از زمانی که بحث ممنوعیت ورود لوازم کرونایی توسط مقام رهبری مطرح شد ما نگاهمان ویژه‌تر شد ، از بین چهار مجموعه تولید لوازم خانگی سه مجموعه مشکل خاصی ندارند فقط مجموعه با برند نرسی در بابل مشکلاتی دارد که در بررسی اولیه فضا مناسب نبود.

رییس بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلای مازندران با اشاره به وعده‌هایی که نتیجه نداد ، عنوان کرد : استفاده از ظرفیت مجموعه بسیج رسانه راهکاری بود که گفتیم شاید بتوانیم با ایجاد جریان‌سازی رسانه‌ای در عمق مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان به رفع موانع تولید کمک کنیم.

 

این مسئول تاکید کرد : بسیاری از مشکلات درون‌ سازمانی قابل حل است بحث دیگر و به‌ خاطر سودهای مرکب با رکود مواجه شدند ، در مورد مجموعه نوین انجماد میتوان گفت مدیرعامل در آن مقطع سخت ، کار را تعطیل کرد که ۱۶۰ نیروی انسانی کارآمد مشغول به‌ کار بودند و الان شاید تعداد به ۲۰ نفر هم نرسد..

وی ضمن درخواست هم‌افرایی و همکاری، عنوان کرد : امیدواریم با این کار خداپسندانه و دلی به احیای دوباره این قبیل کارخانه‌ها کمک کنیم و میتوان دستگیری کرد . حل مشکل مدیرعامل این کارخانه ، حل مشکل کارگران و خانواده‌های آنان است .

علی عباسی مدیر عامل صنایع نوین انجماد ، کارخانه نرسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از سال ۱۳۶۵ در زمین ۸۰۰ متری شروع به‌ کار کردیم یک سال بعد به تولید یخچال‌های خانگی از روزی ۵ یخچال به روزی ۱۴۰ مورد رسیدیم.

 

وی افزود: حدود چهار سال پیش بود که به رکود در بازار برخوردیم که در نتیجه با کاهش تولید و ایجاد محدودیت همراه بود و ما مجبور به تعدیل نیرو شدیم و تنها با چند نیرو توانستیم کارخانه را سرپا نگه داریم ..

عباسی با بیان اینکه ما اینجا در دو شیف کاری فعالیت می‌کردیم روزی ۱۳۰ یخچال به‌ فروش می‌رفت و حتی یک مورد از آن‌ها در انبار باقی نمی‌ماند ، خاطرنشان کرد : در کنار تولید ، ارائه خدمات مختلف به شهرهای سطح کشور داشتیم ، همه چیز خوب بود کیفیت تولیدات بالا و با آرم استاندارد همراه بود.

مدیرعامل صنایع نوین انجماد ، نرسی تاکید کرد: اگر به ما تسهیلات ۴ درصدی با تنفس سالیانه پرداخت کنند دوباره استارت خواهیم زد و اگر نشد که هیچ!!

مواد اولیه گران شده است ، قیمت‌ها با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست ، مخارج میلیاردی شده و ما چنین پولی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه بنده کوله‌باری از تجربه در بخش تولید را با خود دارم ، تاکید کرد : من به‌ عنوان یک فنی‌کار به بیش از ۴۰۰ نفر آموزش می‌دادم ، سختی‌های زیادی را تحمل کردم ، قوانین دست و پا گیری را پشت سرگذاشتیم و نیاز به تسهیل‌گری دارد.

عباسی همچنین خاطرنشان کرد: دلمان می‌خواهد به روزهای اوج برگردیم ، تولیداتمان تا حدود یخچال ۳۰ فوتی است ، اگر حمایت باشد کارها به روال سابق برمیگردد و جذب نیرو صورت می‌گیرد.

 

مدیر عامل صنایع نوین انجماد، کارخانه نرسی اذعان داشت: امروز ما برای به روزرسانی کارخانه نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی داریم تا تعداد نیروها از ۲۰ نفر به ۱۵۰ نفر و تولید یخچال از ماهی ۱۰۰ عدد به روزی ۱۲۰ عدد برسد.

منبع: ریحان نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.