کد خبر : 4601
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
132 views

تمهیدات لازم برای تنظیم بازار عید و ماه رمضان دیده شد/ توزیع هوشمند به عنوان ابزاری خوب برای تنظیم بازار عمل کرد

تمهیدات لازم برای تنظیم بازار عید و ماه رمضان دیده شد/ توزیع هوشمند به عنوان ابزاری خوب برای تنظیم بازار عمل کرد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به نقش دولت در خرید و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی از خرید و نگهداری میوه و کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: توزیع این کالاها علاوه بر عرضه در بازار به‌صورت هوشمند هم انجام خواهد شد. به گزارش تیتر شمال؛ اسماعیل قادری فر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به نقش دولت در خرید و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی از خرید و نگهداری میوه و کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: توزیع این کالاها علاوه بر عرضه در بازار به‌صورت هوشمند هم انجام خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ اسماعیل قادری فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ درباره اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در آستانه نوروز اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم شب عید در رابطه‌ با کالاهای اساسی مثل مرغ و تخم‌مرغ و میوه که این روزها خبرساز شده است، مشکلی نداشته باشند و با تنظیم بازار کام مردم در شب‌های عید شیرین باشد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دولت‌ها پیش از بحث نظارت و تعزیرات این است که برای مداخله در بازار باید تعدادی از کالاهای خاص را خریداری و ذخیره‌سازی احتیاطی کند تا در زمان نیاز با مداخله در عرضه و تقاضا بازار را آرام نگه دارد و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

قادری توضیح داد: این روزها مشکل جدیدی که ایجاد شده این است که یک ماه بود که برنج ذخیره شده دولتی در انبارها کم شد بود که موجب شد تا برنجی که چند ماه پیش و در فصل برداشت حداکثر ۳۲ هزار تومان بود افزایشی این‌چنینی که این روزها خبرساز شده را داشته باشد درحالی‌که اگر برنج قبلاً خریداری و از سوی دولت ذخیره شده بود با تزریق به‌موقع به بازار از این افزایش جلوگیری می‌شد.

وی گفت: درست است که این روزها وزارت جهاد کشاورزی باعرضه گسترده برنج وارداتی و برنج‌های داخلی با قیمت مناسب سعی در تنظیم بازار را دارد و در این زمینه موفق عمل کرده است و دیروزهم قیمت‌های مصوب اعلام شد تا اگر کسی بالاتر از آن مبلغ اقدام به فروش کرد از سوی تعزیرات و نظارت کنترل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در زمینه میوه و مرغ و تخم‌مرغ هم دقیقاً باید با این روند عملکرد و با ایجاد توازن در عرضه و تقاضا قیمت‌ها را کنترل کرد تا مصرف‌کننده با حذف واسطه‌های غیرضروری و حذف دلالان کالای موردنیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کند تا دولت ابزار مناسبی برای کنترل بازار در دست داشته باشد.

وی در رابطه‌ با تنظیم بازار میوه در این روزها گفت: با امید به کمتر شدن کرونا و شب‌های عید نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان و با درنظرگرفتن افزایش نیاز بازار به کالاهای اساسی ستاد تنظیم بازار تمام تلاش خود را می‌کند تا بازار به بهترین شکل مدیریت شود و اقدام به خرید میوه با قیمت پایه برای میوه‌های ممتاز و درجه یک در میوه‌هایی مثل سیب و پرتقال در حدود ۷ تا ۸ هزار تومان بوده.

وی توضیح داد: این میوه‌ها که در فصل برداشت یعنی شهریورماه و آبان‌ماه خریداری شده تا ایام شب عید ۴ تا ۵ ماه نگهداری می‌شود که هزینه‌های نگهداری، حمل، سورت، سردخانه و… به قیمت پایه اضافه می‌شود و این میوه باکیفیت ممتاز برای عرضه در زمان خاص مبلغی بالاتر تمام می‌شود و میوه‌هایی که بناست شب عید به بازار عرضه شود به‌مراتب باقیمت‌های کمتر از قیمت‌های موجود در بازار عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به نحوه عرضه هوشمند گفت: یکی از ابزارهای دولت در همه کشورها برای تنظیم بازار استفاده از تنظیم هوشمند است که با این راهکار ابزاری به وجود می‌آید تا قیمت پایه به جامعه اعلام شود تا با وجود تنوع قیمت‌ها در کالاهای مشابه مردم به قیمت فیکس اولیه دست یابند که در کشور ما از سوی سامانه بازرگام که هم اکنون در حال ارائه خدمت است و چند مجموعه دیگر که دارند به این شبکه ملی می‌پیوندند تا با تحویل هوشمند کالاها درب منازل این پیام را برسانیم که قیمت مصوب این قیمت است تا سطح آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد.

وی در پایان گفت: امید داریم تا با این اقدامات و در کنار اطلاع‌رسانی رسانه‌ها بازار شب عید به‌گونه‌ای تنظیم شود که کام مردم نسبت به سال‌های قبل شیرین‌تر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.