کد خبر : 4777
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
145 views

برخی از کارخانه‌داران برنج تبدیل به تاجر شدند

برخی از کارخانه‌داران برنج تبدیل به تاجر شدند

دبیر انجمن برنج ایران با اعلام اینکه تعدادی از کارخانه‌داران ما تبدیل به تاجر شدند، گفت: شالی‌ها با قیمت پایین از همان ابتدای فصل برداشت از برنج‌کاران خریداری‌ کرده و تبدیل به برنج می‌کنند و هر قیمتی که دل‌شان بخواهد به فروش می‌رسانند. به گزارش تیتر شمال؛ جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران در

دبیر انجمن برنج ایران با اعلام اینکه تعدادی از کارخانه‌داران ما تبدیل به تاجر شدند، گفت: شالی‌ها با قیمت پایین از همان ابتدای فصل برداشت از برنج‌کاران خریداری‌ کرده و تبدیل به برنج می‌کنند و هر قیمتی که دل‌شان بخواهد به فروش می‌رسانند.


به گزارش تیتر شمال؛ جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قیمت‌ برنج این روزها هیچ سنخیتی با شروع فصل برداشت این محصول ندارد.

وی با بیان اینکه برنج ۳۵ هزار تومان در روزهای ابتدایی فصل برداشت این روزها با قیمت‌های متنوعی در حال فروش است، گفت: قیمت‌های متنوع است و  هیج سنخیتی با شروع فصل برداشت که  ۳۵هزار تومان بود، ندارد.

دبیر انجمن برنج ایران با طرح این سوال که چه اتفاقی می‌افتد که  برنج به قیمت نجومی می‌رسد، اظهار کرد: دلیل این موضوع بحث سودجویی است، چرا که برنجی که در شروع فصل برداشت و بدون ناخالصی با قیمت ۳۵ هزار تومان به فروش رسید، الان با درصد ناخالصی با قیمت‌های مختلف در حال فروش است.

این مسؤول با هشدار اینکه برنج با سود کلان در حال فروش است، گفت: در ارتباط با بازار برنج می‌توان یقه واسطه را گرفت به این دلیل که کشاورز نمی‌تواند محصول را نگه دارد چون  متوسط واحد بهره‌برداری زمین هر برنج‌کار در گذشته ۲ تا ۲.۵ هکتار بوده که اکنون به ۶هزار متر رسیده و کشاورز با توجه به اینکه به پول احتیاج دارد همان ابتدا شالی را بیشتر از نیاز مصرف خود را همان ابتدای فصل برداشت به کارخانجات و شالیکوبی‌های برنج عرضه می‌کند.

علیزاده‌شایق با اعلام اینکه تعدادی از کارخانه‌داران ما تبدیل به تاجر شدند، خاطرنشان کرد: شالی‌ها با قیمت پایین از همان ابتدای فصل برداشت از برنج‌کاران خریداری‌ کرده و تبدیل به برنج می‌کنند و هر قیمتی که دل‌شان بخواهد به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه این روزها کشاورزان با حسرت به بازار نگاه می‌کنند که محصول‌شان تا سه برابر قیمت چند ماه قبل در حال فروش است، گفت: سازمان‌های نظارتی در خواب هستند و این قصه تلخ قیمت برنج است که هر سال تکرار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.