کد خبر : 7398
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
113 views

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

مازندران پایلوت اقدامات توسعه‌ای کتابخانه‌ها می‌شود

مازندران پایلوت اقدامات توسعه‌ای کتابخانه‌ها می‌شود
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت بالای پذیرش مسافر را دارد، گفت: مازندران برای بسیاری از اقدامات توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی می‌تواند استان پایلوت باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی رمضانی در حاشیه بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی ساری در خصوص تاخیر در ساخت این بنا اظهار کرد: در مدتی که در نهاد مشغول فعالیت هستم چه به عنوان معاون توسعه و حال که سمت دبیرکلی را بر عهده دارم پروژه‌های متعدد و متنوعی کتابخانه‌های مرکزی درسراسر کشور بود؛ تلاش کردیم به بهره برداری برسد. کتابخانه مرکزی مشهد بعد از ۲۴ سال، یزد بعد از ۲۰ سال، رشت و  ساری که مدتی است فعال شد.

او با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی بهره‌بردار است و متولی اصلی ساخت و اختصاص بودجه دستگاه‌های مختلف هستند، افزود: در مازندران متولی ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان دیگر راه و شهرسازی و نوسازی مدارس است ما هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شویم و وزیر ارشاد اهتمام ویژه‌ای به بحث کتابخانه‌های عمومی دارد همچنان در سفرهای استانی این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهند.

رمضانی موضوع ساخت کتابخانه‌های عمومی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از مباحث مورد تاکید سفرهای ریاست جمهوری دانست و گفت: امروز در دیدار با استاندار مازندران خواهش کردیم تا این پروژه امسال به اتمام برسد ما مراحل تجهیز پروژه کتابخانه مرکزی ساری را پیگیری می‌کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در نهاد بیش از ۴۰ خدمت تعریف شده است، یادآور شد: تصویری که از کتابخانه‌ها در ذهن مردم است در کتابخانه مرکزی متفاوت خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: اهتمام دولت تکمیل پروژه‌هایی است که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند است.

رمضانی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم با وجود پروژه‌های نیمه تمام شروع پروژه جدید نداریم، گفت: در حوزه کتابخانه‌های عمومی با توجه به اینکه ظرفیت رشد وجود دارد اما به توسعه پایدار پایبندیم.

او با اشاره به اینکه در بهره‌برداری برخی پروژه‌ها تاخیرایجاد شده است این همان نماد ناراحتی برای مردم است، افزود: نباید در ذهن مردم زخم ایجاد شود؛ با تکمیل این پروژه‌ها در دولت مردمی نماد کارآمدی است و سبب دلخوشی هموطنان می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هدف خود را از سفرهای استانی ارتقا مطالعه به طور عملیاتی و توسعه کتابخانه‌ها به طور کاربردی عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت بالای پذیرش مسافر را دارد، گفت: مازندران برای بسیاری از اقدامات توسعه‌ای کتابخانه‌های عمومی می‌تواند استان پایلوت باشد.

رمضانی رتبه کتابخانه‌های عمومی مازندران را در فضای کتابخانه‌ای جزء ۱۰ استان برتر دانست و افزود: شاخص ارزیابی ما در بخش‌های مختلف مانند عضویت، سرانه مطالعه و فضا، امانت کتاب برای اعضای کتابخانه‌های عمومی است اما با برنامه چشم انداز و شاخص‌های ایفلا فاصله زیادی داریم.

رمضانی دلیل تاخیر در ساخت کتابخانه مرکزی ساری و کم کاری کارفرما را بحث بودجه دانست و اظهار کرد: بحث قدیمی هم وجود دارد که فرهنگ در توسعه زیر ساخت اولویت ثانویه است با توجه به اینکه  در ارکان کشور در بیان و عمل نسبت به  فرهنگ و اقتصاد اهتمام جدی وجود دارد ولی در اجرا فاصل شکل می‌گیرد.

او با بیان اینکه فرهنگ در کشور مظلوم است، اظهار کرد: اگر پروژه‌ای غیر از کتابخانه مثلا راه یا هر چیزی دیگری بود زودتر به بهره برداری می‌رسید و اینهم از مظلومیت فرهنگ است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر یک روزه خود به مازندران دیدار با خانواده شهید محمود رادمهر از شهدای مدافع حرم، نماینده ولی‌فقیه، استاندار مازندران، بازدید از کتابخانه‌ها و پروژه کتابخانه مرکزی، حضور در جمع کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان و پیگیری مسائل متبوع را در فعالیت کاری خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پروژه کتابخانه مرکزی ساری در مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع در پنج طبقه در سال ۱۳۸۷ کنگ آن زده شد. سال ۱۳۹۰ ساخت آن شروع و بعد از ۱۴ سال با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد امسال به مرحله نازک کاری رسیده است.

در سفر ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از اسناد خزانه به این پروژه تعلق گرفت که ۲۰ میلیارد تومان امسال و ۱۰ میلیارد تومان دیگر در سال ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد.

بنا به گفته معاون فنی پروژه کتابخانه مرکزی ساری اگر این اعتبار محقق شود این بنا تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.