کد خبر : 7610
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
160 views

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

شهرک‌های صنفی در مازندران ساخته می شود

شهرک‌های صنفی در مازندران ساخته می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک های صنفی در استان گفت که این مهم در دست پیگیری و اقدام است.

به گزارش تیتر شمال؛ حسن خیریانپور روز چهارشنبه در نشست با اصناف استان افزود: در صورت احداث این شهرک، برخی از صنوفی که برای شهروندان آلودگی و آلایندگی صوتی و زیست محیطی ایجاد می کنند، در این شهرک ها مستقر می شوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۸۷ هزار واحد صنفی در قالب ۶۱۹ اتحادیه در مازندران مشغول فعالیت هستند و این خود ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه است.

وی اصناف را تشکلی برخواسته از بطن جامعه و انعکاس دهنده مشکلات مردم بیان کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته، واحدهای صنفی مازندران زمینه اشتغال بیش از ۵۹۹ هزار نفر را در استان فراهم کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه حضور و نقش اصناف در جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: اصناف در مقابله با جنگ اقتصادی که ناشی از  تحریم های ظالمانه دشمنان است، می توانند نقش بی بدیلی ایفا کنند.

خیریانپور تصریح کرد: از توان و ظرفیت اتحادیه های صنفی باید به شکل مطلوب استفاده کرد و در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات در حوزه اقتصا ی رفع می شود.

وی گفت: اصناف می توانند در امور عمومی جامعه، پیشرفت و زیباسازی فضای سبز شهری، نقش بی بدیلی ایفا کنند.

وی افزود:  فرمانداران و شهرداران باید ضمن برقراری ارتباط تنگاتنگ، از ظرفیت این قشر برای پیشبرد امور و دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کنند.

وی بر لزوم تشکیل منظم کمیسیون نظارت بر اصناف و تصویب موارد مهم تاکید کرد و گفت: تمامی امور مربوط به اصناف باید در این کمیسیون مطرح و تصمیم گیری شوند و دستگاه های اجرایی عضو نیز موظف به شرکت در جلسات هستند.

وی بیان کرد: تصمیمات کمیسیون نظارت باید به طور دقیق اجرا و پیگیری شود.

  • منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.