کد خبر : 7903
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
107 views

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری استانداری مازندران خبر داد

تخصیص تسهیلات 5 هزار میلیاردی برای شرکت‌های دانش بنیان مازندران/ احداث کارخانه نوآوری در دستور کار قرار دارد

تخصیص تسهیلات 5 هزار میلیاردی برای شرکت‌های دانش بنیان مازندران/ احداث کارخانه نوآوری در دستور کار قرار دارد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این شرکت‌ها در استان خبر داد و گفت: احداث کارخانه نوآوری به‌عنوان یک فقدان و با توجه به ظرفیت‌های موجود، در نظر است در شهر ساری راه اندازی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدرحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، در جمع خبرنگاران رویکرد اصلی دولت سیزدهم را حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین منابع مالی مورد نیاز برای آنان برشمرد و از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات برای این شرکت‌ها در استان خبر داد. ‎

وی بر لزوم همکاری بیش از پیش بانک های عامل در حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: از ۵۶ شرکت دانش بنیان معرفی شده به بانک‌های عامل تاکنون سه شرکت موفق به دریافت تسهیلات اخصاص یافته شده اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، از راه اندازی قرارگاه تولید دانش بنیان به دستور استاندار با هدف رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در استان به عنوان گام دیگری در حمایت از این شرکت ها یاد و تاکید کرد: دستیابی به افق چشم انداز در این بخش نیازمند همت مضاعف و عزم همگانی مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط است.

بخشی از نبود کارخانه نوآوری در مازندران به عنوان یک ضعف بزرگ یاد کرد و با بیان این که کارخانه نوآوری بنا به نیازهای ضروری و ظرفیت‌های موجود در نظر است در شهر ساری راه اندازی شود، افزود: ساختمان‌های مازاد زیادی که هم اکنون هیچ‌گونه استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود، شناسایی شده است و استفاده از این اماکن می‌تواند گام مهم و تاثیرگذاری در ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در این خطه شمالی کشور باشد.

وی با این توضیح که در بحث پارک علم و فناوری به شیوه سنتی فعلی نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر بویژه در بخش ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و افزایش بهره‌وری دست یابیم؛ عنوان کرد: در این راستا نیز دولت سیزدهم با هدف رفع مشکلات فرارو و سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم، تاکنون اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده است که موید این مطلب مهم و اساسی تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، با اعلام این که از ۲۲ شهرستان مازندران هم اکنون ۶ شهرستان دارای مرکز رشد هستند، گفت: استاندار مازندران از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست با استفاده از تمام امکانات لازم، مقدمات راه اندازی مراکز رشد در دیگر شهرها را فراهم کنند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.