کد خبر : 7916
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۸
81 views

از مرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون؛

بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گرفت

بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گرفت
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گرفته است.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۲۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری صورت گرفته است.

وی با اعلام خبر فوق افزود:از مردادماه سال گذشته،با صدور پروانه واحدهای اقامتی، پذیرایی و بوم‌گردی ۲۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در مازندران انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اقامت ۱۳ هزار و ۱۲۹ توریست خارجی با میانگین یک تا چهار شب اقامت در مازندران در یک سال اخیر  خبر داد و خاطرنشان کرد:اقامت  ۵۱ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۱۰ نفر شب گردشگر داخلی  با میانگین چهار شب در مازندران از مردادماه سال گذشته تا کنون به ثبت رسیده است.

او با اشاره به ایجاد فرصت شغلی مستقیم ۱۸ هزار و ۵۹۳ نفر در یکسال اخیر در حوزه گردشگری، اعلام کرد: این عدد تنها شامل فرصت‌شغلی است که سرمایه‌گذار طبق طرح متعهد به ایجاد آن می‌شود در حالی که میزان اشتغال غیر مستقیم آن بیش ازاین آمار است.

ایزدی از صدور پروانه جدید ۵۷۲ واحد خانه مسافر و ۸۰ واحد اقامتی، بوم‌گردی و پذیرایی در یکسال اخیر در مازندران  خبر داد و عنوان کرد: از مردادماه سال گذشته تا مردادماه جاری ۶۵۰ واحد تاسیسات مختلف گردشگری در استان ایجاد شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۵ هزار فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری در یکسال اخیر صورت گرفته است؛ یادآور شد: ۴۸ دوره آموزشی مدیر فنی، راهنمایان طبیعت‌گردی و فرهنگی و همچنین دوره‌های فراگیر با محتوی مختلف و رده‌های شغلی و سنی متفاوت از جمله عملکرد گردشگری در مبحث آموزش است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.